A vlog kultúra folyamatos növekedésével teljesen érthető, hogy egyre több embert érdekel egy YouTube csatorna indításának a lehetősége. Elvégre ez egy szórakoztató és interaktív hobbi, amely lehetőséget kínál arra, hogy népszerű online személyiséggé válj – azzal a további előnnyel, hogy új embereket ismerhetsz meg, ingyen kaphatsz promóciós csomagokat cégektől, és persze, hogy elég látványos jövedelemre tehess szert! Viszont mindehhez elengedhetetlen némi gyakorlati tudás. Hogyan indítsd el a csatornádat? Íme a legfontosabb tudnivalók egy saját youtube csatorna létrehozása során!
Ha szeretnél a YouTube-on sikertörténetté válni, folyamatosan növelni a követőid számát, vagy legalábbis minőségi tartalmakat közzétenni, amelyek magas számú megtekintést és kedvelést hoznak, akkor többet kell tenned annál, mint hogy egyszerűen csak közreműködő taggá válj a YouTube-on.
A legnézettebb YouTube-csatornák néhány kulcsfontosságú kritériumot szem előtt tartva célozzák meg tartalmaikat és bejegyzéseiket. A folyamatra, a közönségre, az analitikára és a SEO-ra való odafigyelés kulcsfontosságú ahhoz, hogy a leggyorsabban növekvő YouTube-csatornák közé bekerülj. Íme néhány hasznos tipp, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a platformból!
Egy új YouTube csatorna beállítása egyszerű. Segít, ha már rendelkezel Gmail-fiókkal, amely lehetővé teszi, hogy új csatornádat a meglévő e-mail címedhez kapcsold.
Most, hogy a YouTube fiókodat létrehoztad, itt az ideje, hogy lerakd az alapokat egy sikeres Youtube csatorna létrehozásához. Kezdőként fontos, hogy megértsd ezeket a lépéseket, különben a végén sok időt és pénzt pazarolhatsz el.
A YouTube videók készítésének ismerete fontos első lépés. Össze kell gyűjtened az ideális felszerelést, gyakorolnod kell a használatát, és el kell kezdened videós anyagokat gyártani!
Ha minden videódon éles a hang, és tiszta a kép, az megkülönböztethet téged a sok más Youtuber közül. Gyakorlatilag a megfelelő felszerelés megvásárlása az első lépés a sikeres YouTube-karrier elindításához.
A felszerelésbe való beruházás megtervezésekor felmerülhet benned a kérdés, hogy „kifizetődő-e YouTube csatorna létrehozása?”. Amíg stratégiai döntéseket hozol, és keményen dolgozol a videós tartalom létrehozásán, addig rengeteg lehetőséget találhatsz a profittermelésre.
Az okostelefon használata kétségtelenül elfogadható módja a vlogolás elkezdésének, de ha azt szeretnéd, hogy a nézők élvezzék a tartalmaidat, akkor valóban segíthet, ha befektetsz egy profi felszerelésbe. A legtöbb YouTuber DSLR kamerákat használ, valamint a videózáshoz elengedhetetlen egyéb kiegészítőket, például állványokat, objektíveket és stúdióvilágítást. Azok számára, akik általában útközben vlogolnak, a tükör nélküli vagy akciókamera, valamint egy jó monopod a legjobb választás.
Ne feledd azonban, hogy egy jó vlogger kamera nem minden! Ha elhanyagolsz más dolgokat, például a hangminőséget és a világítást, a nézőid az első néhány másodperc után elveszíthetik az érdeklődésüket a videóid iránt, és egyáltalán nem fognak feliratkozni a Youtube csatornádra.
Fektess be egy jó mikrofonba, amelyet a kamerádra szerelhetsz! Ugyanakkor ügyelj a felvétel körülményeire, és mindig ellenőrizd, hogy a hang elég tiszta-e ahhoz, hogy a nézők megértsenek. Nincs annál kiábrándítóbb, ha homályos a kép vagy gyenge a hangminőség.
A legjobb eredmény érdekében használj olyan puskamikrofont, amelyet úgy terveztek, hogy a hangot főként elölről vegye fel, így az oldalról és a mikrofon mögül érkező zajokat ki lehet küszöbölni, de legalábbis szignifikánsan lecsökkenteni. Egyes vloggerek odáig is elmennek, hogy több mikrofonba is beruháznak a különböző felvételi helyzetekhez. Ha Te is komolyan tervezed, akkor szükséged lehet egy lavalier-mikrofonra (kis mikrofonok, amelyeket az ingedre tűzhetsz) ami olyan típusú videók készítéséhez alkalmas, amelyeknél távol kell lenned a kamerától. Érdemes megfigyelni, hogy hangminőség sokkal fontosabb szerepet játszik a videós tartalmak fogyasztásakor, mint maga a kép.
Ez kicsit talán ellentmondásos, és az sem mindegy milyen tartalmakról van szó, de tény, hogy jobban toleráljuk a képi minőségvesztést, mint a rossz hangot. Ezért érdemes a hangot például több csatornán is rögzíteni. Egy megfelelő audio recorder ma már nem egy nagy befektetés, de egyszerre több sávon, több mikrofonnal is fel tudsz venni hangsávokat, így azt tudod használni a videóidhoz, melyek a legjobb minőséget adják. Sok újrafelvételt tudsz így megspórolni és időben hamar kifizetődik a használata.
Csak azért, mert videókat készítesz, még nem jelenti azt, hogy fejlett videoszerkesztő szoftverre (például Final Cut Pro-ra) van szükséged a tartalom szerkesztéséhez. Ezek a szoftverek nem feltétlenül javítják a tartalmadat, különösen, ha az első hetekben sokat fogsz küszködni vele.
Ha még nem ismered a videószerkesztést, sokkal jobban jársz az olyan egyszerű programokkal, mint a Windows Movie Maker vagy az Apple iMovie. Ezek sokkal felhasználóbarátabbak, és könnyen letölthetők (ingyenesen). Az alapértelmezett funkciók segítségével pillanatok alatt elkészítheted profi videós tartalmaidat!
A saját Youtube csatorna létrehozása előtt gondold át, hogy milyen tartalmakat akarsz majd készíteni! A nézettség növelésének és a követők megszerzésének legjobb módja még mindig az, ha tartalmaid érdekesek és magával ragadóak. Fontos, hogy az emberek minél jobban tudjanak azonosulni velük, hiszen annál inkább rá akarnak majd kattintani és a végig nézni.
A legnézettebb YouTube-csatornák általában egy témához ragaszkodnak. Például sok sikeres YouTubernek van külön csatornája az utazásról, a divatról vagy a mindennapi életükről. A nézők szeretnek belesni a kulisszák mögé, és kikapcsolódni az extra tartalmak által, így mindenképp figyelemfelkeltő videókra van szükséged ahhoz, hogy minél többen elkezdjenek követni.
Ahogy haladsz előre, egyre nagyobb kihívás lehet olyan friss, új tartalmakkal és YouTube csatorna ötletekkel előállni, amelyek megfelelnek az első néhány videód hype-jának. De ne aggódj – még a már befutott YouTube művészek is átesnek időnként ugyanezen az alkotói válságon. A titok az, hogy mindenhol keress inspirációt – még akkor is, amikor éppen kint vagy és szünetet tartasz a felvételek készítése közben. Vázold fel az ötleteidet, és nézz meg más videókat, amelyekből inspirálódhatsz!
Kerüld a másokhoz való hasonlítgatást, és koncentrálj a saját csatornádra! Mindaddig, amíg tetszenek és élvezed a koncepciókat, amelyekkel előállsz, a nézőid érezni fogják az őszinteséget és a mesterséged iránti szeretetet, így ez segíteni fog felkelteni (és fenntartani) az érdeklődésüket.
Ha már itt tartasz, ragadj meg minden lehetőséget, hogy más területeken is folyamatosan fejlődj! Fedezz fel más kamera felvételi technikákat, szerkesztési stílusokat és megközelítéseket az előadásodhoz! Alakítsd ki a saját képi világodat, amely segít azonosítani téged, a márkádat a saját stílusoddal. Ezek mind segítenek kiemelni a tömegből és az egyediséget a közönséged nagyra értékeli.
A legnézettebb és legelismertebb tartalmak némelyike olyan kérdésekre ad választ, amelyek mindannyiunkban közösek. Gondolkodj olyan témákon, amelyekről már régóta szerettél volna tanulni, majd fontold meg, hogy videókat készítesz róla, hogy segíts másoknak! A „Hogyan kell” videók a legkeresettebb YouTube csatorna ötletek közé tartoznak. Gondolkodj azon, hogy mit tudsz megtanítani a nézőidnek!
Számos forrás áll rendelkezésre az ötleteléshez és olyan eszközöket is bevethetsz mint például a kulcsszókutató szoftverek, melyek segítenek megtalálni a megfelelő tartalmakhoz kapcsolódó kulcsszavakat keresettség alapján.
Figyeld meg azokat akik sikeresek a kategóriádban és gondolkodj el azon mit csinálnál másképp, vagy jobban mint ők. Miben vagy más, miben különbözik a te csatornád a többitől és hogyan tudod ezt a különbséget az előnyödre fordítani.
Ugyanilyen fontos, hogy minőségi tartalmat állíts elő, és töröld ki mindazt, amiről úgy gondolod, hogy nem járulhat hozzá a videóid jobbá tételéhez. Ez azt jelenti, hogy válogatnod kell a klipek között, amelyeket a végső vágásba beillesztesz. Csak a legjobb felvételeket válaszd ki (és vágd ki a holt időt), hogy a nézők érdeklődését fenntartsd!
Most, hogy tudod, hogyan készíts YouTube videót, tölts fel új videókat a csatornádra! A következő lépés a csatorna marketingje, hogy felépíthess egy követő bázist, és ezt követően egy sikeres Youtube fiókot.
Egy másik titok ahhoz, hogy a videóid nagyobb láthatóságot kapjanak, hogy optimalizálod a tartalmaidat, ami segíti a YouTube-on való rangsorolást. Amint feltöltöd az első videódat, adj neki egy jó, leíró címet, amelyet a nézők valószínűleg beírnak a keresőbe! Mindenképp írd bele a fő kulcsszavadat vagy kulcskifejezésedet. Például: 10 tipp, hogy sikeres vlogger légy!
Arra is ügyelj, hogy releváns címkéket használj, amelyek segítenek több kapcsolódó kategória alá helyezni a videódat. Ha kétségeid vannak, akkor less a versenytársaktól, és nézd meg, hogy más hasonló videók milyen címkéket használnak. Végül írj egy jó, legalább 200 szavas leírást, ami tartalmazza a célzott kulcsszavakat, szinonimákat és hosszabb kulcsszó változatokat. Ez nemcsak a nézőknek segít kitalálni, hogy pontosan miről szól a videód, hanem segít a videód keresőmotorok találati oldalain való rangsorolásban is.
Bár nem feltétlenül a közösségi oldalak közé sorolható, a YouTube a többi felhasználóval való kapcsolatteremtésről, megosztásról és együttműködésről szól. Így a siker érdekében el kell kezdened felépíteni a követőtáborodat. Ez különösen fontos a YouTube közösségében, mivel az alkotók közötti együttműködések hatékonynak bizonyultak egy csatorna növekedésének és új feliratkozók megszerzésének elősegítésében, mivel mindkét együttműködő félnek segít a másik feliratkozói bázisának megismerésében.
Beszélgess más alkotókkal, barátkozz, és ne félj kapcsolatba lépni nagyobb YouTuberekkel! Érdeklődj egy esetleges együttműködésről, ami mindkettőtök számára előnyös lehet. Ez ijesztő lehet elsőre, de nem jutsz semmire, ha nem próbálkozol!
Ha elég aktív, és tehetséges vagy, akkor idővel lassan követőket fogsz szerezni, és egyre több kommentet kapsz majd a rajongóidtól a videóidhoz, végül pedig üzeneteket fogsz kapni. Amennyire csak lehetséges, szánj időt arra, hogy kapcsolatot teremts a nézőiddel! Ez egy sikeres Youtube csatorna alapja. Ne feledd, hogy a közösségi média fiókjaid a YouTube csatornád kiterjesztése, ezért próbálj meg az életedből ízelítőt megosztani olyan népszerű közösségi platformokon, mint az Instagram, vagy a TikTok. Az is fontos, hogy igyekezz elolvasni és választ adni minden kommentre és egyéb üzenetre, amit kapsz!
Az ilyen interakciók nagyon fontosak, mivel segítenek abban, hogy az előfizetőid többet tudjanak meg rólad, ráadásul hozzájárul a saját közösséged kialakításához is. Nem elég, hogy tetszik nekik a tartalmad – téged és a csatornáddal kapcsolatos általános élményüket is szeretniük kell.
A nézőkkel való interakció segíthet abban is, hogy új tartalmi ötletekhez nyerj inspirációt. Ez inspirálni fog arra, hogy a csatornád bővítésének és fenntartásának nehézségei ellenére is folytasd.
Nem számít, hogy mekkora a csatornád, mindig lesznek negatív kommentek. Elvégre a YouTube a kegyetlen emberek melegágya, akik kényelmesen elbújnak az üres profilképük mögé. Nem számít, milyen jó a tartalmad, és milyen keményen dolgozol a csatornádon, hiszen mindig lesznek olyanok, akik unatkoznak és rosszindulatúan állnak majd hozzád. Ez része a folyamatnak, nem tudod megváltoztatni a világot, így ne is kisérletezz vele, csak hagyd figyelmen kívül, kivéve, ha a negatív kommentnek van alapja. A kritika jó és segít a fejlődésben. Néhány ember csupán nem fordít arra energiát, hogy normálisan adja át a kritikát, amit megfogalmaz.
Ahelyett, hogy hagynád, hogy ezek hatással legyenek rád, vedd egyszerű emlékeztetőnek, hogy nem lehetsz mindenkinek a kedvében, és ne feledkezz meg azokról, akik értékelnek téged! Keress motivációt ezekben az emberekben, hogy túllépj a negatívumokon, és folytasd a videós tartalmak gyártását miattuk!
Egy másik fontos tipp, hogy legyél következetes a feltöltéseiddel. Nem számít, mennyire tökéletlennek gondolod a tartalmaidat, fontos, hogy folyamatosan küldd ki a videóidat az online térbe!
Néhány YouTube csatorna tulajdonos hetente egyszer vagy kétszer tesz közzé videókat, és erről az ütemtervről tájékoztatják a nézőket (általában az egyes videók végén), hogy tudják, mikor kell visszanézniük. Ez nagyobb esélyt ad egy csatornának arra, hogy folyamatos nézettséget érjen el. Ez különösen igaz akkor, ha már számos aktív feliratkozót szereztél.
Ne feledd, hogy az Analytics-adatok “Közönség” fülén ellenőrizni tudod a közönségre vonatkozó információkat, hogy meghatározhasd a YouTube-ra való feltöltés legjobb időpontját! Ha egyszer kitaláltál egy számodra megfelelő ütemtervet, tartsd magad hozzá! Hamarosan nagyobb figyelmet kell kapnod.
Egy Youtube csatorna létrehozása mit sem ér a promotálás nélkül. Hozd ki a legtöbbet minden egyes YouTube videódból, amelyet készítesz, azáltal, hogy több platformon keresztül népszerűsíted azt. Ha nagyszerű leírásokat, címeket, és kulcsszavakat készítesz, akkor több megtekintést kaphatsz azoktól a felhasználóktól, akik már a YouTube-on vannak, vagy akik rendszeresen keresnek a YouTube-on új tartalmak után. Meg kell próbálnod új nézőket szerezned külső forrásokból is, például a közösségi médiából vagy a blogbejegyzéseidből!
Kapcsold össze YouTube csatornádat más közösségi média oldalakkal! Például az Instagram-, és Facebook oldaladról vagy a weboldaladról linkelhetsz a YouTube csatornádra vagy a legújabb videódra. Ezek a keresztlinkelések leegyszerűsítik a megosztásokat és sokat segítenek az anyagok terjesztésében. A Youtube csatorna nagyon hasznos eszköz, de az ereje abban rejlik hogyan tudod az általad legyártott videókat hasznosan beépíteni a mindennapi marketing stratégiádba, amellyel több felhasználót érhetsz el.
A közönség interakciója a YouTube sikerének másik kulcsfontosságú tényezője. Kérd meg a nézőket, hogy iratkozzanak fel a csatornádra, és kapcsold be a hozzászólásokat, hogy részesei lehessenek a videóidnak. Ez nem csak egy lehetőség, hanem szükséges is, hiszen a Youtube algoritmusának fontos elemét képzi az, hogy a célközönséged hogyan reagál a tartalmaidra.
A YouTube csatornáddal való jövedelemszerzés a végső cél. Miután felépítettél egy követő bázist és közönséget, számos különböző módja lehet a bevételszerzésnek. Nem feltétlenül kell pénzt költened ahhoz, hogy pénzt keress a YouTube-on. Nézzük meg, hogyan!
Ha pénzzé szeretnéd tenni videóidat a YouTube-on, akkor be kell állítanod egy AdSense-fiókot, és összekapcsolnod azt a csatornáddal. Az AdSense-fiók beállítása meglehetősen egyszerű. Csak kövesd a YouTube által megadott lépéseket, és várj a jóváhagyásra!
Egy YouTube csatorna remek módja az extra jövedelemszerzésnek, és egy stratégia arra, hogyan lehet pénzt keresni a videózással. Íme néhány különböző módja annak, hogyan keress pénzt meglévő bejegyzéseiddel!
Egy YouTube-csatorna létrehozása alapvetően teljesen ingyenes. Az a rész lehet költséges, amikor elkezded létrehozni a tartalmakat a csatornádhoz. Még akkor is szükséged lesz néhány alapfelszerelésre, ha csak unboxing-videókat készítesz!
Íme egy lista arról, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy a YouTube csatorna létrehozása sikeres legyen:
Egy YouTube csatorna elindítása elsőre nagy kihívásnak tűnhet, de ez az egyik legjobb módja annak, hogy növeld követőid számát vloggerként. Ha egyedi tartalmakat tudsz előállítani, akkor megéri elindítani egy Youtube csatornát.
Ha úgy érzed, hogy leterhel a folyamat, akkor csak lépésről-lépésre haladj! A legfontosabb lépés az egyedi videók előállítása. Ha a tartalmad informatív, eredeti és szórakoztató, akkor máris előnnyel indulhatsz a YouTube csatorna sikere felé vezető úton.
Szánj időt arra, hogy minőségi anyagot adsz ki a kezeid közül! Jobb, ha egy profi videót osztasz meg, mintha egy félkészt, ami csalódást kelthet a követőkben. Ugyanakkor fontos, hogy tanulod a tartalomgyártást és nem szabad félni attól, hogy valami nem lesz Hollywood-i minőségű. Minél több videót készítesz, annál rutinosabban fognak menni a részfeladatok, és annál gyakorlottabban fogsz hozzáállni a folyamathoz, de ehhez csinálni kell, menni előre és sokszor kell majd magad meggyőzni affelől, hogy amit csinálsz az igen is meg fogja érni a végén.
Összességében elmondható, hogy az a legfontosabb, hogy valódi értéket hozz létre a nézők számára! Koncentrálj a hasznos, és valóban érdekes videók létrehozására! Ha nem jön az ihlet, akkor nézelődj az interneten, inspirálódj, és próbálj meg olyan tartalmakat létrehozni, ami “hiánycikk” a Youtube-on. Tesztelj bátran! Látni fogod a nézettségen, hogy mely videók keltették fel a követőid érdeklődését.