Ahány SEO szakember, annyi féle megközelítés létezik, amikor weboldal optimalizálásra kerül a sor. Így lehet úgy érzitek, hogy ahány házz annyi szokás, de lényegében nincs kőbe vésett szabály arra, milyen elemekkel érdemes kezdeni weboldalad optimalizálását. Egy biztos, vannak olyan elemek amelyek biztosan és kétség kívül jó kiindulópontok lehetnek, és bár banálisnak tűnik, mégis igen hatékonyan lehet organikus forgalmat növelni optimalizálásukkal.
Persze már megint ezzel jössz és már a könyökünkön jön ki a duma, hogy optimalizáljuk a szöveges tartalmainkat. Igen, tudom, de annak ellenére, hogy milliószor hallottad, hányszor álltál neki az optimalizálásnak?
Mi a baj a szövegemmel? Nem biztos, hogy bármi baj van vele, de mindig érdemes megvizsgálni a lehetőségét az optimalizálásnak. Erre van néhány alapszabály amit érdemes követni, de a következőkben segítünk, hogyan vizsgáld meg a szöveges tartalmad és mire érdemes odafigyelni a weboldal optimalizálásnál. Amennyiben visszalépnél egyet és stratégiai alapon szeretnéd megtervezni tartalmaidat, ide kattinva érheted el a tartalommarketing stratégia 9 lépésben cikkünket, ahol kicsit átfogóbban foglaljuk össze a tartalom tervezés elemeit.
Az oldal címének (title tag) megfelelő optimalizálása fontos feladat. Ez az adott oldal HTML kódjának az első eleme, melyet a kereső robotok feltérképeznek, majd a címben található kulcszavakkal azonosítják a tartalmat. Ez azt is jelenti egyben, hogy ez a legfontosabb HTML elem egy weboldal esetében, melynek súlya így a legnagyobb a kulcsszópozíció meghatározása szempontjából. (Ezzel nyilkván sokan vitatkoznának… akkor hajrá!)
Így optimalizáld weboldalad címét:
Amennyiben te egy futóbolt vagy Debrecenben, akkor legyen az oldalad címe:
Lótifuti Futóbolt Debrecen | Lótifuti Bt
Az oldal URL-jének két fontos szerepe van egy weboldal optimalizálás szempontjából. Az első, hogy általa a megfelelő oldalt tudjuk elérni a weben, a másik pedig, hogy könnyen beazonosítható legyen a mögötte található tartalom, mind a robotok, mind pedig a felhasználók számára.
Hogyan is érhetjük el ezt?
A külső linkek mint voksok mutatnak az egyes oldalakra, melyek az oldal népszerűségét és értékét is meghatározzák, növelik. Ezek által könyebben találnak ránk a keresőmotorok, de a felhasználók is sokszor ilyen linkeken keresztül jutnak el weboldalunkra. Ezek felett sokszor nincs kontrollunk, hiszen mások hivatkoznak ránk az ő saját oldalukon, közösségi médiákban vagy egyéb felületeken. Ettől függetlenül folymatosan szemmel kell tartanunk a külső linkeink alakulását, nehogy rossz vagy ártlamas linkek mutassanak a weboldalunkra nagy számban, amelyek árthatnak a weboldal optimalizálásának.
Ártalmas külső linkek tulajdonságai:
A belső linkek ugyanakkor teljes mértékben az irányításunk alatt állnak és arra hivatottak, hogy biztosítsák az átjárhatóságot az egyik és másik tartalmi elem között a weboldal struktúráján belül. Ezzel segítjük a robotokat, hogy bejárják az oldalt, illetve a felhasználókat is, hogy eljussanak egyik tartalmi elemtől a másikig.
Belső linkek és a weboldal optimalizálása:
Egy harmadik link típus a kifelé mutató link, amelyeket szintén mi helyezünk el a saját wboldalunkon, hogy egyes tartalmakat további információkkal lássunk el, vagy egy megbízható forrásra mutassunk ki a tartalmunkból, ezzel is erősítve a felhasználó bizalmát.
Kifelé mutató linkek optimalizálása:
Az első és legfontosabb, hogy használjuk őket. A grafikai elemek kihangsúlyozzák és segítik a szöveges tartalmak megértését, így ugyan több munkával jár egy blogposzt elkészítése, de egyrész több platformon tudjuk hasznosítani, másrészt pedig segítjük mondanivalónk megértését felhasználói szemmel. Arról nem is beszélve, hogy a grafikai elemekkel felvértezett tartalmak, sokkal jobban teljesítenek a közösségi médiában, mint anélkül. Csak hogy ne a levegőbe beszéljünk, ide kattintva elérhetitek a BuzzSumo kutatását a képes vagy kép nélküli blogposztokra vonatkozóan.
De hogyan is csináljam?
Amint láthatjátok egy kis odafigyeléssel és néhány trükkel már neki is lehet állni optimalizálni a tartalmakat. Természetesen ahhoz, hogy a weboldal optimalizálás megfelelő legyen folyamatosan figyelemmel kell kísérni annak egyes elemeit és folyamatosan auditálni kell azt, mert egy nagyobb oldalszámú weboldal esetében ez folyamatosan változik. Érdemes havonta egyszer legalább lefuttatni egy gyors auditot és felmérni a helyzetet, persze ez tartalommennyiség függvényében bőven változhat. A weboldal optimalizálás egy folyamat, amelyet nem lehet alkalmi jelleggel végezni. Érdemes ennek a stratégiáját kidolgozni és már a tartalmakat is úgy elkészíteni, hogy azok megfelelően opptimalizáltan kerüljenek ki a netre. Így megspóroljuk az utólagos munkákat és megszokunk egy rendet, mellyel hatákonyabban tudunk tartalmat előállítani hosszótávon.