Ahány SEO szakember, annyi féle megközelítés létezik, amikor weboldal optimalizálásra kerül a sor. Így lehet úgy érzitek, hogy ahány házz annyi szokás, de lényegében nincs kőbe vésett szabály arra, milyen elemekkel érdemes kezdeni weboldalad optimalizálását. Egy biztos, vannak olyan elemek amelyek biztosan és kétség kívül jó kiindulópontok lehetnek, és bár banálisnak tűnik, mégis igen hatékonyan lehet organikus forgalmat növelni optimalizálásukkal.

 

Szöveges tartalom 

Persze már megint ezzel jössz és már a könyökünkön jön ki a duma, hogy optimalizáljuk a szöveges tartalmainkat. Igen, tudom, de annak ellenére, hogy milliószor hallottad, hányszor álltál neki az optimalizálásnak?

Mi a baj a szövegemmel? Nem biztos, hogy bármi baj van vele, de mindig érdemes megvizsgálni a lehetőségét az optimalizálásnak. Erre van néhány alapszabály amit érdemes követni, de a következőkben segítünk, hogyan vizsgáld meg a szöveges tartalmad és mire érdemes odafigyelni a weboldal optimalizálásnál. Amennyiben visszalépnél egyet és stratégiai alapon szeretnéd megtervezni tartalmaidat, ide kattinva érheted el a tartalommarketing stratégia 9 lépésben cikkünket, ahol kicsit átfogóbban foglaljuk össze a tartalom tervezés elemeit.

 

  1. A tartalom – Az oldal szövege értéket képvisel a felhasználó számára. Ha a szöveg célja hogy tájékoztasson, töltse be az arra szánt szerepét. Amennyiebben összehasonlítassz két terméket, tedd azt a lehető legátfogóbban. Ha a tartalom célja a konverzió, vezesd a látogatót a tartalmaddal és biztosítsd a lehetőséget egy CTR gombbal, hogy tánylegesen konvertáljon.
  2. Kulcsszavak – Kulcsszókutatással térképezd fel a tartalomhoz releváns kulcsszavakat és helyezd el őket a tartalomban, anélkül, hogy zavaró lenne az olvasó számára.
  3. Főcímek/Fejezet címek – a fő kulcsszavakat szerepeltesd a fejezet címekben, az oldal főcímében és lehetőleg minden olyan kiemelésben/dőlt betűs részben, ahol az releváns. Használd a H1 – H6 tageket hogy megfelelően tördeld a tartalmat és kiemeled a paragrafusokban található információ fontosságát.

 

Oldalcímek szerepe a weboldal optimalizálásában

Az oldal címének (title tag) megfelelő optimalizálása fontos feladat. Ez az adott oldal HTML kódjának az első eleme, melyet a kereső robotok feltérképeznek, majd a címben található kulcszavakkal azonosítják a tartalmat. Ez azt is jelenti egyben, hogy ez a legfontosabb HTML elem egy weboldal esetében, melynek súlya így a legnagyobb a kulcsszópozíció meghatározása szempontjából. (Ezzel nyilkván sokan vitatkoznának… akkor hajrá!)

 

Így optimalizáld weboldalad címét:

  1. A title tag tartalmazza az oldal fő kulcsszavát
  2. A cím teljes hossza ne legyen hosszabb 65 karakternél de ne legyen rövidebb 30 karakternél sem
  3. Szepereljen a címben a márkaneved, lehetőleg a második felében a címnek. Ezt símán ki is lehet hagyni blogbejegyzések esetén, ahol az oldalcímek hosszabbak. Kísérletezd ki, melyik megoldás a legjobb a te oldaladnak.
  4. Jó ha a címben számok szerepelnek, ezek segítenek a figyelemfelkeltésben. Nem, nem kötelező minden áron számokkal telenyomni a címet, de ha odaillik, használd!
  5. Csak, és csak is egy oldalcíme legyen egy weboldalnak. 

 

Amennyiben te egy futóbolt vagy Debrecenben, akkor legyen az oldalad címe:
Lótifuti Futóbolt Debrecen | Lótifuti Bt

 

Az oldal URL-je

Az oldal URL-jének két fontos szerepe van egy weboldal optimalizálás szempontjából. Az első, hogy általa a megfelelő oldalt tudjuk elérni a weben, a másik pedig, hogy könnyen beazonosítható legyen a mögötte található tartalom, mind a robotok, mind pedig a felhasználók számára. 

 

Hogyan is érhetjük el ezt?

  1. Az URL legyen rövid és könnyen megjegyezhető
  2. Tartalmazza az adott oldalra vonatkozó kulcsszavakat. Ha a futóbolt példájánál maradunk lotifuti.hu/futocipok vagy lótifuti.hu/sportcipok/futocipok
  3. Az odlal architektúrája legyen minél egyszerűbb és átláthatóbb, ezt tükrözze az URL struktúra is
  4. Minden főbb terméket termékcsoportot rendezzetek kategóriákba és ezt kövesse le az URL struktúrátok is.
  5. Az URL ne tartalmazzon speciális karaktereket (#,&,@) illetve alsóvonásokat(_) 
  6. Nem probléma ha az URL-ben paraméterek vagy azonosítók vannak, de ezek szerepeljenek az URL végén a kulcsszavak után és ne fordítva
  7. Sokszor érdemes az URL-eket az oldal címéből generálni, amennyiben a címek megfelelően vannak opptimalizálva
  8. Ha változtatni kell az URL-eken, akkor minden régi URL-re állítsatok be egy 301 átirányítást, hogy az új URL-en található tartalmat ne lássa duplikéciónak a keresőrobot

 

Belső és külső linkek

A külső linkek mint voksok mutatnak az egyes oldalakra, melyek az oldal népszerűségét és értékét is meghatározzák, növelik. Ezek által könyebben találnak ránk a keresőmotorok, de a felhasználók is sokszor ilyen linkeken keresztül jutnak el weboldalunkra. Ezek felett sokszor nincs kontrollunk, hiszen mások hivatkoznak ránk az ő saját oldalukon, közösségi médiákban vagy egyéb felületeken. Ettől függetlenül folymatosan szemmel kell tartanunk a külső linkeink alakulását, nehogy rossz vagy ártlamas linkek mutassanak a weboldalunkra nagy számban, amelyek árthatnak a weboldal optimalizálásának.

 

Ártalmas külső linkek tulajdonságai:

  • Alacsony értékű oldalakról, linkfarmokról érkező linkek
  • Túloptimalizált horgonyszövegekkel rendelkeznek
  • Tömeges linkek ugyanarról a domainről vagy IP címről
  • Gyanús tartalomról linkelnek hozzánk
  • Hirtelen megnövekedett számú linkek, amelyekről nincs tudomásunk

 

A belső linkek ugyanakkor teljes mértékben az irányításunk alatt állnak és arra hivatottak, hogy biztosítsák az átjárhatóságot az egyik és másik tartalmi elem között a weboldal struktúráján belül. Ezzel segítjük a robotokat, hogy bejárják az oldalt, illetve a felhasználókat is, hogy eljussanak egyik tartalmi elemtől a másikig. 

 

Belső linkek és a weboldal optimalizálása:

  • Kulcsszavakat tartalmazzanak, vezessék a felhasználót a kapcsolódó tartalmak között, de mindig foglaljuk a linkeket mondatba. 
  • Tudastosan megtervezett linkelési stratégiával kapcsoljuk az egyes tartalmakat össze. Kategóriákat, alkategóriákat, de egyes vonatkozó cikkeket is
  • Fontos, hogy a weboldal struktúrája úgy legyen kivitelezve, hogy megfelelően kategorizálható legyen a weboldal minden egyes részeleme, így a belső linkiekkel könyebben és hatékonyabban tudjuk támogatni a feltérképezhetőséget

 

Egy harmadik link típus a kifelé mutató link, amelyeket szintén mi helyezünk el a saját wboldalunkon, hogy egyes tartalmakat további információkkal lássunk el, vagy egy megbízható forrásra mutassunk ki a tartalmunkból, ezzel is erősítve a felhasználó bizalmát. 

 

Kifelé mutató linkek optimalizálása:

  • Használjunk és hivatkozzunk külső forrásokra. Növeli a megbízhatóságunkat és forrásokkal/tényekkel tudjuk támogatni meglévő tartalmainkat, melyek növelik azok teljesítményét
  • Ne essünk túlzásokba a kifelé mutató linkek számát illetően, de ha egy fogalom Wikipédiáért kiált, linkeljük.
  • Bátran használjunk kulcsszavakat horgonyszövegként, de mindig érdemes mondatba foglalni a linkeket, vagy márkaneveket használni a horgonyszövegben

 

Fényképek és grafikák a weboldal optimalizálásához

Az első és legfontosabb, hogy használjuk őket. A grafikai elemek kihangsúlyozzák és segítik a szöveges tartalmak megértését, így ugyan több munkával jár egy blogposzt elkészítése, de egyrész több platformon tudjuk hasznosítani, másrészt pedig segítjük mondanivalónk megértését felhasználói szemmel. Arról nem is beszélve, hogy a grafikai elemekkel felvértezett tartalmak, sokkal jobban teljesítenek a közösségi médiában, mint anélkül. Csak hogy ne a levegőbe beszéljünk, ide kattintva elérhetitek a BuzzSumo kutatását a képes vagy kép nélküli blogposztokra vonatkozóan.

 

De hogyan is csináljam?

  1. A képek elnevezése mindig legyen releváns a tartalomhoz. Használd a tartalmad kulcsszavait a kép fájl elnevezéseknél.
  2. A képhez mindig adj Alt Text-et, melyben leírod hogy mi látható a képen, hogy szó szerint egy vak is láthassa mit ábrázol a kép. Ugyanez igaz minden képi, grafikai elemre is a legapróbb pixelek esetében is.
  3. Mindig használj kép címeket, még akkor is ha az nem jelenik meg a felhasználónak, de a forráskódban látható lesz a robotok számára. Használd a kulcsszavaidat és írd le mi látható a képen.
  4. Csökkentsd a képek méretét még feltöltés előtt a minimumra, jó minőség mellett. Ez két kattintás photoshopban. Ha utána csökkented, akkor már eleve egy nagyobb fájl méretből indulsz, ami hátrány sok képnél.
  5. Tömörítsd a képeket amennyirben lehetséges. Ez segíti a gyorsabb betöltést.
  6. Ha módod van rá használj saját készítésű képeket, vagy mégjobb, ha felhasználók által küldött képeket használsz fel. Persze minőségkontroll mellett.
  7. Használd a stuktúrált adatokat és optimalizáld a Google képkereséshez. Ide kattintva elérhető angolul a Google oldalán.

 

Zárszó

Amint láthatjátok egy kis odafigyeléssel és néhány trükkel már neki is lehet állni optimalizálni a tartalmakat. Természetesen ahhoz, hogy a weboldal optimalizálás megfelelő legyen folyamatosan figyelemmel kell kísérni annak egyes elemeit és folyamatosan auditálni kell azt, mert egy nagyobb oldalszámú weboldal esetében ez folyamatosan változik. Érdemes havonta egyszer legalább lefuttatni egy gyors auditot és felmérni a helyzetet, persze ez tartalommennyiség függvényében bőven változhat. A weboldal optimalizálás egy folyamat, amelyet nem lehet alkalmi jelleggel végezni. Érdemes ennek a stratégiáját kidolgozni és már a tartalmakat is úgy elkészíteni, hogy azok megfelelően opptimalizáltan kerüljenek ki a netre. Így megspóroljuk az utólagos munkákat és megszokunk egy rendet, mellyel hatákonyabban tudunk tartalmat előállítani hosszótávon.

Share This