Itt az ideje, hogy kihasználd az influencer marketing erejét a TikTok-on, és a TikTok sztárok nyomdokába lépj! A TikTok-on olyan elérési lehetőségek rejlenek, mint semmilyen más platformon - lehetőséged nyílik vírusmarketing kampányokat generálni, teljesen új közönséget megcélozni, és kapcsolódni hiánypótló közösségekhez.
A következő blogbejegyzésben elmerülünk a TikTok influencer marketing világában, és megtudhatod, hogyan születnek a TikTok sztárok. Vágjunk is bele!
A TikTok influencer marketing a jól ismert közösségi média profilokat használja arra, hogy egy márka termékeit és szolgáltatásait reklámozza elkötelezett TikTok követőinek, TikTok sztárok bevonásával.
A digitális marketing ezzel szemben azt jelenti, hogy egy márka a TikTok-on vagy más csatornáin népszerűsíti magát.
Mindezek alapján felmerülhet benned a kérdés, hogy melyik stratégiát érdemes kihasználnia márkádnak?
Erre a kérdésre nincs igazán jó vagy rossz válasz.
Tegyük fel, hogy már van egy jól megalapozott közösségi média jelenléted, sőt akár a TikTok sztárok táborát erősíted. Ebben az esetben érdemes megfontolnod, hogy belevesd magad a TikTok influencer marketing világába, hogy javítsd márkád online megjelenését és új ügyfeleket célozz meg.
Ha új vagy a TikTok-on vagy más platformokon, akkor az első lépés kiépíteni egy erős online jelenlétet. Ellenkező esetben az influencereknek nem lesz mire alapozniuk a promóciójukat, és nem lesz mire hivatkozniuk.
Végső soron folyamatos sikert érhetsz el, ha meg tudod találni az ideális keveréket az influencer marketing és a digitális marketing között.
A márkák gyakran tesznek közzé szponzorált hirdetéseket a saját TikTok fiókjaikon. Bár ez egy jó stratégia, az influencerek által generált tartalmak jellemzően több interakciót kapnak.
És a 6,72%-os átlagos nézettségi Forrás: (SocialInsider) aránnyal a TikTok jelenleg a legjobban teljesítő közösségi média alkalmazás, így kétségkívül a legjobb platform az influencer marketinghez.
Az influencerek natív tartalmat nyújtanak, és ha integrálod őket a TikTok marketing tervedbe, akkor kihasználhatod őket, hogy további videókat gyártsanak, amelyek a célközönségednek tetszenek, növelve a márkaismertséget és végső soron az eladásokat.
A TikTok sztárok jól ismerik a platformon folyó fő beszélgetési témákat, és segíthetnek megérteni számodra, hogy ki számít a célközönségednek.
A TikTok jelenleg az egyik legmeghatározóbb social media platformnak számít. Sokszor a TikTok sztárok által kreált tartalmak indítják be a vállalkozásokat, a márkák egy-egy videós funkciót követően eladják a termékeket, az influencer marketing kampányok pedig olyan trendeket indítanak el, amelyek az egész közösségi médián átívelnek.
Egy átlagos ember 52 percet tölt a napjából a TikTok-on, így a márkáknak lehetőségük van arra, hogy kihasználják a hatalmas közönség előnyeit - különösen az alkotókon keresztül. A TikTok sztárok, és az influencer együttműködések virális erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Vegyük például a társkereső alkalmazás, a “Hinge app” influencer marketing stratégiáját. Több TikTok alkotóval is partnerségre léptek a #hingepartner hashtag használatával - ami mára több mint 159M megtekintéssel rendelkezik.
Vagy ott van például a Lounge Underwear fehérnemű márka, ahol a márka tulajdonosai több TikTok influencerrel is összeálltak, és egy bodypositivity kampány keretein belül mutatták be kollekciójukat. Előtte kevesen ismerték őket, most viszont hatalmas követőtáborral rendelkeznek és videós kampányuk 2,6M megtekintést, valamint több mint 220K kedvelést ért el - több ezer kommenttel.
Ha a social media kampányok terén élen akarsz járni, a TikTok influencer együttműködésekbe való befektetés nagyszerű stratégia lehet.
Egy sikeres TikTok influencer kampány lefolytatása alapos kutatást, tervezést és kreativitást igényel.
Íme, hogyan tervezz meg egy TikTok influencer marketing kampányt három egyszerű lépésben:
Mielőtt elkezdenéd a TikTok sztárok bevonását, fontos, hogy feltedd magadnak a kérdést: mit akarok elérni ezzel a kampánnyal?
Akár a márkaismertség, az elérés vagy az értékesítés elérése a célod az influencer marketinggel - ezek meghatározása segít a megfelelő TikTok influencerekhez irányítani.
Ebben a szakaszban hasznos a kampány részleteinek lefektetése. Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
Miután kitűzted a kampány céljaidat és elvárásaidat, ideje influencereket találni!
Szerencsére a TikTok-on nem kell olyan alkotókat keresned, akiknek több ezer követőjük van ahhoz, hogy elérd a céljaidat. Valójában az egyes videók minősége és élettartama sokkal fontosabb, mint az alkotó követőinek száma.
Gyakorlatilag minél hiánypótlóbb egy influencer, annál jobb. Az alkalmazásban pedig nincs hiány alkotókból.
Viszont felmerülhet benned a kérdés, hogy mivel ennyi alkotó van a TikTok-on, hogyan találd meg a megfelelő TikTok influencereket, akikkel együtt dolgozhatsz?
Íme öt módszer a TikTok influencerek megtalálására:
Miután összeállítottad a potenciális influencerek listáját, itt az ideje megtenni az első lépést!
Az influencernek küldött kezdeti üzeneted eldöntheti, hogy van-e értelme a közös munkának vagy sem?
Ha kétségeid vannak, kövesd az alábbi útmutatót:
Ha ezt a négy pontot betartod, akkor sikerre viheted kampányodat:
Amikor egy sikeres TikTok kampányról van szó, bízz a kreatívok kezében, és hagyd őket szabadon alkotni!
Fontos, hogy időt szánj a megfelelő influencerek megtalálására - bíznod kell abban, hogy megértik a feladatot! Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljesen szabad kezet kell adnod az alkotóknak, amikor a kampányodról van szó.
Itt jön a képbe a pontos brief…
A kampányok zökkenőmentes lebonyolítása érdekében jó ötlet, ha minden partner számára, akivel együtt dolgozol - függetlenül attól, hogy milyen nagy vagy kicsi a partnerség -, összeállítasz egy munkaköri leírást vagy egy briefet, amely tartalmazza a teendők listáját!
A briefnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A munkaköri leírás általában egy nagyobb szerződés része, egy jogi dokumentum, amely mindkét fél elvárásait tartalmazza. Az influencer marketing szerződések a munkaköri leírásnál több részletet tartalmaznak, beleértve a közzétételi irányelveket, a kizárásokat, a jóváhagyási folyamatokat és a tartalom tulajdonjogát.
A márkáknak érdemes mind a briefet, mind a szerződést mellékelniük, mivel a két dokumentumban található tartalom egy része megegyezik, a szándék mégis más. A briefet lehet használni a teljesítendő feladatok és a kreatív ötletek oda-vissza történő egyeztetésére, mielőtt a szerződéses szakaszba lépnétek.
A TikTok a kockázatok vállalásáról szól - miért ne tennéd ugyanezt az influencer marketing kampányoddal is? Influencer együttműködéseid a TikTok-on másképp néznek ki (és kell is, hogy nézzenek ki), mint más közösségi platformon.
Ha még sosem vettél részt kihívásban, most itt a tökéletes alkalom! Van egy ötleted egy virális anyaghoz? Ideje kipróbálnod! A lényeg, hogy légy kreatív és lépj ki a komfortzónádból!
Amikor extra mérföldet teszel meg, és erős partnerséget építesz ki egy influencerrel, akkor a közönségükkel is erős kapcsolatot építesz ki - így ez egy win-win szituáció.
Még ha az influencer megbízható forrás is, időbe telhet, amíg a közönség belelendül, és valóban rákattint a linkre vagy vásárol. Kutatások szerint egy embernek legalább hétszer kell látnia vagy hallania egy reklámot ahhoz, hogy az maradandó benyomást keltsen. Éppen ezért javaslom, hogy egy influencerrel legalább 2-3 hónapon keresztül dolgozz együtt, hiszen így válik mérhetővé a közös munka!
A legjobb influencer együttműködések a TikTok sztárok bevonásával annyira természetesnek hatnak, hogy a közönség természetes módon asszociálja az alkotót a márkáddal.
Ha például a TikTok egyik sztárjára, Lady Szomjas-ra gondolsz, automatikusan az Adidas juthat eszedbe. Ez azért van így, mert erős, folyamatos partnerséget ápolnak, amióta sportolói babérokra tört.
A megfelelő TikTok influencerekkel való együttműködés nagyszerű módja annak, hogy növeld az elérésedet, egy stabil közösséget építs ki, és végül eladásokat generálj.
Akár új vagy az influencer marketingben, akár tapasztalt profi, - a TikTok az egyik legjobb platform, ahol nemcsak kreatív lehetsz, hanem kísérletezhetsz is!
A marketingesek számára a Z generációt megszólítani nagy kihívást jelent, viszont a TikTok segítségével ez a folyamat lényegesen egyszerűbbé vált, mint korábban. A social media szakértők kihasználják az influencer marketingben rejlő lehetőségeket, hogy ne legyenek túl tolakodóak, miközben a TikTok-on értékesítenek.
A TikTok influencer marketing egy izgalmas lehetőség a marketingesek számára, mivel egy hatalmas közönséget érhetnek el a fiatalok körében. A népszerű TikTik sztárok bevonásával a márkák képesek személyre szabott tartalmakat létrehozni, amelyek megszólítják a felhasználókat és elkötelezettséget generálnak a célközönség körében. Ez a stratégia lehetővé teszi a termékek és szolgáltatások hatékony promócióját, növeli a márkahűséget és erősíti a márka tudatosságát a TikTok közösségben.
Készen állsz arra, hogy kipróbáld a TikTok influencer marketinget? Keress minket és segítünk felépíteni az első kampányodat!