Tudtad hogy a cégek 71%-a rendelkezik valamilyen tartalommarketing stratégiával, de mindössze 33%-uknak van mindez dokumentálva? Ezt mutatják a legutóbbi kutatások, amelyet a CMI (Content Marketing Institute) elvégez minden évben. Nagyjából így kezdődik minden cikk a tartalommarketing stratégiáról a legtöbb platformon. De miért is fontos ez és miért kell dokumentálni a tartalommarketing stratégiát?
Egyszerűen azért, mert minden tartalomnak amit előállítasz megvan a saját célja és ezt gondosan meg kell tervezni annak érdekében, hogy a tartalmi stratégiád sikeres legyen. Azért, hogy ne csak a sötétben tapogatózzunk, összeállítottunk 9 lépést amivel sikerre viheted céged a tartalommarketing stratégiáját és növekedésnek indíthatod kampányaiddal.
Azoknak akik gyorsan szeretnék áttekinteni a cikk lényegét (az olvasók egyébként mint egy 80%-ra igaz amelyhez ebben a Nielsen kutatásban találtok referenciát – szeretjük a statisztikákat , na)
Álljon itt egy összefoglaló miről is olvashattok a következőkben:
Mindig kezdj a miértekkel! Nem csak számodra a céged tagjai számára is világossá kell tenni, hogy mi a tartalommarketing tevékenységed célja. Ez segít a pályán maradni mindenkinek, akik részt vesznek a folyamatban.
A “mission statement” röviden meghatározza a főbb irányokat és mindig vissza lehet nyúlni hozzá ha bizonytalanság merül fel a küldetéssel kapcsolatban. Ez a dokumentáció lényege is röviden, hisz a szó elszáll az írás pedig…
A mission statement a következők körvonalazásában nyújt segítséget:
Töltsd ki és használd a cégedről szóló oldalakat a weboldaladon és tudasd a célközönséggel a küldetésed lényegét. A célközönség akkor reagál a tartalmadra a legjobban, ha azonosulni tud céged aktivitásával, küldetésével, a céggel magával.
Amellett, hogy a célközönséged számára egyértelművé teszed a küldetésed, fontos, hogy a saját csapatunk is tisztában legyen a küldetésünkkel és pontosan tudja milyen hatással van ez a cég teljesítményére.
Ezért az üzleti célok meghatározásánál már figyelembe kell venni, hogy a tartalmi stratégia milyen módon fog szerepet játszani a célok teljesítésében. Ezért is fontos az üzleti célok pontos mérése és a tartalommarketing stratégia dokumentálása, mérése.
Tipikus üzleti célok a tartalommarketing stratégia tükrében:
Amint az üzleti célok letisztultak tovább is léphetünk a következő lépésre.
A KPI-ok a tartalommarketingben fontos mérföldköveket jelölnek, és a célok teljesülésének egyes fázisait igazolják vissza. A KPI-ok magukba foglalnak olyan mikrokonverziókat, amelyek hozzájárulnak a célok teljesüléséhez, mint például a bevételi, értékesítési, pénzforgalmi, vagy weboldal forgalmi célok.
A KPI-okat akkor tekintjük “megfelelőnek” ha azok számokkal alátámasztva mutatják a célok alakulását, fázisokra bontják a célok teljesülését. Ilyen módon pontosan követhetővé válik, hogy a célok teljesülésének mely fázisánál tartunk egy adott időszakban.
Ilyen KPI-ok lehetnek a következők:
Amint látjátok a teljesítmény mérése és a KPI-ok meghatározása nem azt jelenti, hogy mérjük hány látogatónk, feliratkozónk van, hanem kitűzünk célokat melyeket teljesíteni akarunk az előző időszakhoz, tartalomhoz képest.
Ez arra sarkall minket, hogy a következő tartalommal magasabbra tegyük a lécet és gondolkodjunk azon hogyan lehetne még hatékonyabbá tenni azt.
Az egyik legfontosabb eleme a tartalommarketing stratégiának, amelyet a legtöbben előszeretettel hagynak figyelmen kívül, a célközönség meghatározása.
Nem csak azt kell meghatározni, hogy ki az akiket meg szeretnénk szólítani, de itt dől el, hogy a későbbiekben milyen típusú tartalmakat használunk (legyen az videó, vagy blogbejegyzés) illetve az ismilyen tónusban, nyelvezettel szólítjuk meg a célközönségünket.
A tartalomaink teljesítménye nagyban függ attól, hogy sikerül-e megtalálni a hangot a célközönséggel, ezért a kampányainkba fektetett pénz sorsa is ettől a lépéstől függ.
Az adatgyűjtés folyamata
Első lépésként meg kell vizsgálnunk a jelenlegi felhasználók demográfiai hátterét. Ezt érdemes a webanalitikai szoftverünkkel kezdeni, amelyet kiegészíthetünk a Facebook, Twitter vagy hirlevélküldő rendszerünk analitikai riportjaival.
Gyűjtsük ki a következő információkat a felhasználókról:
A felhasználók demográfiai bontása Google Analyticsben:
Érdeklődési körök a Google Analyticsben:
És a Facebook page insights demográfiai adatai:
Kérj visszajelzést a felhasználótól
Az egyik legpontosabb módja a felhasználók feltérképezésének, amikor megkérdezed tőlük mit gondolnak a márkádról, mit csinálsz jól, vagy rosszul.
A felhasználók őszintén válaszolni fognak, mert érteni fogják, hogy a feltett kérdésekre adott válaszok az ő érdekeit szolgálják és úgy fogják érezni, hogy nekik is van szavuk egy márka testreszabásában.
Természetesen nagy lesz a lemorzsolódás, de egy megfelelően kivitelezett kérdőíves felmérés egy jó adatbázisra, vagy a közösségi médiában egy kampánnyal jól megcélozva, értékes információkhoz juttathat, viszonylag alacsony ráfordítás mellett.
Kérdezd meg tőlük a következőket:
A megfelelő visszajelzések a következőkben lesznek segítségedre:
A vásárlói profil vagy buyer persona olyan megszemélyesített vásárlót takar, akit a felhasználói adatok alapján generálunk, mely mintául szolgál a tartalommarketing stratégia kialakítása során. Egy márkának lehet számos perszónája is, melyek különböző célcsoportokat képviselnek.
Ilyen különbségek lehetnek a korcsoportok, nemek, iskolázottságon vagy éppen anyagi helyzeten alapuló különbségek.
A perszóna lényege, hogy a tartalom gyártási folyamat során az előállított tartalmat a perszóna számára készítjük, amely képviseli a célcsoportunkat, így az előállításban résztvevő számos szakembernek tiszta képet tudunk adni a tartalom elkészítésének eredményeire vonatkozó elvárásokról.
Az optimális perszóna tulajdonságai választ adnak a felhasználói problémákra, kihívásokra, meghatározza a kívánt hangnemet, amellyel a perszónát megszólítjuk és megfelelően képviseli a kívánt célcsoport elvárásait. A vásárlói profil (buyer persona) mintája a lenti példából kiindulva így néz ki.
Természetesen ezt teljesen személyre tudod szabni, sőt egy következő cikkemben a vásárlói profil elkészítéséről fogok írni, ahol a egy letölthető sablont is megosztok majd, szabad felhasználásra.
A legtöbb márka már rendelkezik valamilyen tartalommal saját weboldalán, közösségi médiában, vagy futtatnak fizetett hirdetéseket, így érdemes felmérni a márkád jelenlegi helyzetét a konkurenciához és a piachoz képest.
Erre számos eszköz áll rendelkezésre,és a következőkben ezeket taglaljuk részletesebben.
Természetesen ha most indítod a vállalkozásod, akkor előfordulhat, hogy nem rendelkezel semmilyen tartalommal, így azt nem tudod elemezni, viszont egy versenytárs elemzés itt is segít megtalálni azokat a pontokat, amelyek segítenek meghatározni a tartalommarketing stratégiád kezdő lépéseit.
Első lépésként kezd egy tartalmi audit elvégzésével!
A tartalmi audit elemei a következők:
Számos eszköz áll rendelkezésre egy tartalom katalógus elkészítéséhez. Én a Screaming Frog web crawler-t javaslom, mert ez egy egyszerű crawler, amelyet a weboldal tartalmait segít kigyűjteni URL alapján, így nem csak a saját weboldalad, de a konkurensek weboldalait is fel tudod térképezni könnyedén.
Az alábbi képen a Screaming Froggal végzett auditból láthatsz egy szemelvényt:
A Screaming Frog segít kigyűjteni a következő információkat a weboldalról:
A szoftver teljesen ingyen letölthető és használható 500 URL-ig, ennél több URL esetén meg kell vásárolni a premium változatot ami 149 dollár egy évre.
Természetesen sok egyéb szoftver is létezik a tartalmak elemzésére, íme néhány a teljesség igénye nélkül, amelyet mi is használunk az elemzéshez:
A publikált tartalmak eredményességét több eszközben is ellenőrizni tudod. Érdemes első körben az analitikai szoftveredben kutakodni és megnézni mely tartalmak teljesítettek a legjobban és mely csatornák voltak a legeredményesebbek.
Nézd meg hogyan teljesítenek a tartalmaid organikus forrásból, hogy megtudd a tartalmak önmagukban milyen eredményeket tudnak felmutatni.
Ezek után a szoftverek segítségével nézd meg a következőket:
Ezekből az információkból kapsz egy minőségi mutatót, melyből meg tudod állapítani mely területeken erősek, vagy gyengék a tartalmaid, így pontosan látni fogod hol kell javítani a tartalmakon és milyen javításokat kell elvégezni.
A következő lépésben azonosítjuk a tartalmi réseket (content gap). Tartalmi résnek nevezzük azokat a lehetőségeket, mikor a piaci szereplők nem aknáznak ki topikokat egy bizonyos kategóriában.
A kutatás során olyan témaköröket keresünk, amely területen cégünk mozog, de a konkurencia nem, vagy gyenge minőségben készít tartalmakat, így ezekben a témakörökben könnyen, gyors eredményeket érhetünk el megfelelő tartalmak gyártásával.
A következőket térképezzük fel a kutatásunkkal:
Nézzük ezt meg egy példán keresztül: összehasonlítottam az edigital.hu és az alza.hu kulcsszópozícióját, hogy megnézzem találok-e rést amelyet tartalommal lehetne kitölteni. Erre az SEMRush szoftverát használtam, mert ez egyszerűen összeveti két Domain név találati listáját egy adott piacon. Első körben megnéztem, mekkor a kulcsszó átfedés a két márka között:
Lehet látni, hogy az átfedés jelentős, de erre számítottunk is, hiszen hasonló célközönséget céloznak meg, hasonló termékekkel. A második képernyőképen pedig olyan kulcsszót/szavakat kerestem, ahol a keresési volumen magas az Alza.hu pedig jól teljesít, az Edigital pedig nem, viszont magas keresettségű a kulcsszó, így szeretnénk erre felhozni az Edigital oldalát.
A következő képernyőképen láthatjuk, hogy a 3d nyomtató havi keresettsége 14500, ami azt jelenti, hogy 14500 potenciális látogatást tudunk behozni, ha pozícióba kerülünk erre a kulcsszóra. Az alábbi képen láthatod a kutatás eredményét:
Csináljunk egy gyors kulcsszókutatást a 3d nyomtatóra és nézzük meg milyen tartalmat lenne érdemes ennek a kiaknázásához készíteni. Ez az eredménye a kulcsszó kutatásnak:
Láthatjátok, hogy a 3d nyomtató mellett az emberek arra is rákeresnek, hogy hogyan működik, milyen árfekvése van, vagy milyen programmal működtethető.
Ezek a kulcsszavak tartalomért kiáltanak, mert nem csak tökéletes cikket lehet erre készíteni, de a cikkek elég komoly eléréssel is kecsegtetnek.
A fenti példán elindulva, érdemes lehet egy cikket létrehozni a 3d nyomtató működésére vonatkozóan, ahol érintjük a nyomtatóhoz használt programokat is egy cikkben.
Ez elegendő alapot biztosít egy jó kis tartalom elkészítéséhez amely hasznos a felhasználók számára, és amelyekkel tudjuk terelni a látogatót a konverziós pontok irányába.
Persze ez a gyors példa csak amin keresztül azt szerettem volna érzékeltetni, hogy minimális energiabefektetés mellett is lehet jó ötletekkel, egyszerűen célozni olyan kulcsszavakra, amelyeknek az elérése nagy, de mégsem a legnagyobb konkurensek által célzott, nehéz kulcsszavakra kell célozni egyből.
Nagyon fontos figyelembe venni azt, hogy milyen tartalomfogyasztási szokásokkal rendelkezik a célközönséged. Ha a fiatalabb generációt célzod meg a tartalommarketing stratégiával, akkor esélyes, hogy ők inkább a vizuálisabb tartalmakat részesítik előnyben, melyeket a közösségi médiában érnek el leginkább.
Viszont ha az idősebbeket célzod meg, ott az írott tartalmak, vagy tradicionálisabb médiumok élveznek előnyt. A legtöbb esetben azonban a célcsoport nem koncentrálódik egy közönségtípusra, így érdemes a tartalmi formátumokat variálni, így több célcsoport elérését is lehetővé tenni ugyanazzal a céltartalommal.
Ilyen példa lehet, amikor egy blogbejegyzés mellett egy infografikával, vagy animált videóval is kiegészíted a cikket, hogy azokhoz is eljusson a tartalmad, akik különböző formátumban fogyasztják azt.
A csatornák feltérképezésénél, mindig az analitikai adatokra hagyatkozz!
Figyeld meg hogy mely csatornák működnek a legjobban számodra és mely csatornákra tudsz, jó tartalmakat készíteni.
Nem csak az fontos, hogy mit fogyasztanak a látogatóid, de az is, hogy te milyen tartalom elkészítésében érzed magad a legmagabiztosabbnak, mert ez befolyásolja annak minőségét is.
Adatok amelyek segítenek kiválasztani a csatornákat. Vizsgáld meg ezeket az előző tartalmaknál, melyek hasonlóak voltak a tervezett következőhöz:
Megosztások száma közösségi médiában:
Most, hogy már tudod milyen információk alapján kezded el a tartalmak előállítását, kinek készíted őket és hol fogod megosztani azokat, fontos hogy a kivitelezésre fókuszálj.
A stratégia csak az első lépés a kivitelezés épp oly fontos eleme a folyamata, ezért gondos tervezést igényel.
A tartalommarketinghez nem kell egy házon belüli szupercsapatnak rendelkezésre állnia, de fontos, hogy az egyes lépések kivitelezésének mindig meglegyen a felelőse.
A következő kérdések tisztázása segít elhárítani a kezdeti akadályokat:
Fejtsük csak ezt ki bővebben!
Ki készíti a tartalmi stratégiát és ki a felelőse a kivitelezésnek? Kis csapatoknál ez általában egy ember, de nagyobbaknál ezt érdemes szétválasztani. Az egész arról szól, hogy tudod hatékonnyá tenni a tartalomgyártás folyamatát.
Az első körben olyan valakire van szükséged, aki nem csak ismeri, de együtt is lélegzik a márkáddal, hisz rengeteg belső információval, sokat tud hozzáadni a folyamathoz.
Startupoknál ez lehet az alapító, hisz most induló vállalkozásként, vagy egy új termék megálmodójaként lehetséges, hogy senki másnak sincs fogalma se a termék hasznáról, használati előnyeiről.
Természetesen ez lehet a marketing vezető is, ha megvannak a megfelelő ismeretei a témában.
Néhány szóban a tartalommarketing menedzser feladatairól:
Jó esetben van egy felelőse a tartalom készítésnek is. Legyen az akár egy ügynökség, akivel partneri kapcsolat alakul ki, vagy freelancerek, akiket folyamatosan szemmel kell tartani, valakinek mindig össze kell fogni a tartalmak készítésének folyamatát.
Ügynökség esetében ezt az ügynökség megoldja, de freelancerek esetében vagy házon belül kell találni valakit akik biztosítani tudják a folyamatos kapcsolattartást, menedzselik a jóváhagyásokat vagy egy külső embert kell találni a feladatra aki érti és átlátja a folyamatokat.
A szoftverek fontos elemei a tartalommarketingnek, nem csak mert szükséged van az általuk feltárt információra,hanem mert rengeteg időt és pénzt spórolnak meg neked.
Természetesen el kell dönteni, hogy házon belül készítitek el a tartalmakat, vagy kiszervezitek azt.
Kiszervezés esetén nem, vagy csak minimális mértékben kell a szoftverekkel bajlódnod, azt a partnerek biztosítják a munkavégzéshez.
Amennyiben a saját csapatod készíti a tartalmakat, fel kell ruházni őket olyan eszközökkel, amelyek segítik a munkájukat.
Szoftverek, amelyekre szükséged lesz a tartalom készítéshez:
A következő lépésben dolgozd ki a folyamatot, melyet a tartalom készítés folyamán mindig követni fogsz, például egy blogposzt elkészítése esetén:
A tartalom előállítási folyamat egyedi és cégfüggő. Az hogy ki, milyen formában hajtja azt végre a szervezeten belül attól is függ, milyen a cég felépítése, kinek a feladata a tartalmak előállítása, és mennyi erőforrás áll rendelkezésre a tartalmak elkészítéséhez.
Lehet kicsiben is indulni, és lehet csapatot szervezni a végrehajtáshoz. Én azt javaslom mindig, hogy indulj kicsiben. Rengeteg buktató van az úton amelyet meg kell tanulni kezelni és folyamatosan érdemes növelni a csapatot is, így mindenki pontosan érezni fogja mire van szüksége a cégednek, hogyan érdemes támogatni az organikus növekedést.
Ez mindenkinek, még a harcedzett tartalom guruknak is egy megtanulandó feladat, mert minden cég és minde célközönség más és más. A legjobb dolog amit tehetsz, hogy elkezded kikísérletezni, mely tartalmak rezonálnak a legjobban a célközönségeddel, és melyek azok amelyek kevésbé.
Ebben a részben főleg a tartalommarketing stratégiához tartozó alapokkal foglalkoztunk. Fontos hogy tisztán lássuk saját márkánk helyzetét, hisz ez alapján tudjuk meghatározni a következő lépéseket, melyek a tartalom elkészítésére vonatkoznak.
A tartalmi stratégiád részeként pontosan tudnod kell, hogy mikor szeretnéd közzétenni a tartalmaidat az egyes platformokon, amelyeket használni szeretnél.
Olyannyira igaz ez, hogy napra pontosan tudnod kell mikor és mit terveztél a következő időszakra publikálni, hisz mind a publikáció helye, időpontja, mind pedig annak frekvenciája fontos eleme a tartalommarketing stratégia sikerének.
A tervezés hiánya az egyik legfontosabb hiba amit a tartalommarketing stratégia megalkotása során elkövetnek az emberek, ezért elengedhetetlen, hogy egy tartalmi naptár segítségével ütemezd az összes tartalmat.
Ennek több módja is van: Használhatod például a Google Naptárat, és egyszerűen vezetheted ott is az egyes tartalmak publikációinak időpontjait.
Ez elég jól működik, különösen, ha nem teszel közzé sok tartalmat. Ez a legegyszerűbb megközelítés, de ha sok tartalmat tervezel közzé tenni, vagy esetleg egy tartalommarketing csapatot irányítasz a Google naptár kevés lesz a boldogsághoz.
Nagyobb tartalom mennyiség esetén érdemes erre dedikált szoftveres alkalmazás után nézni, mert nem csak az lesz fontos, hogy egy profi szoftver segítségével leegyszerűsödjenek a folyamatok, de a közösségi funkciók megléte is fontossá fog válni.
Ilyen funkciók a megosztás több platformon egyszerre, feladatok akkreditálása a csapattagokhoz, tömeges letöltés vagy feltöltés.
Sok ilyen szoftver létezik, én személy szerint az ASANA-t használom erre a célra, de ha Google felhasználók vagytok, akkor egy Google Sheet is megfelelő választás lehet.
Itt le tudtok tölteni egy sablont amit sokszor én is használok content calendar-ként: –> letöltéshez kattints ide!
Válaszold meg a felhasználók által feltett kérdéseket
Az egyik legjobb módja annak, hogy megfelelő tartalmakat állíts elő az, amikor megfelelően elvégzed a házi feladatot és felkutatod azokat a kérdéseket, amelyeket a felhasználóid is feltesznek a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban.
Többnyire ezek a kérdések a Google keresőmezőjébe landolnak, hisz az emberek keresik a választ a kérdéseikre. Ezért vannak olyan eszközök, amelyek kigyűjtik ezeket a kérdéseket számunkra.
Az egyik ilyen eszköz a Google keresője maga. Írd be a Google-be a tartalommarketing kifejezést és máris adódik 3 lehetőség, hogy újabb kulcsszavakkal gazdagodj: Az első Google Autocomplete.
Amint beírsz egy kifejezést a Google automatikusan javaslatokat tesz azokra a kifejezésekre, amelyekre az emberek legtöbbször keresnek és megpróbálja helyetted befejezni a keresési kifejezést, ahogy az alábbi képen ez látható:
A második képen azt látjátok, ahogy az egyes weboldalak felhasználják a kifejezéseket és célzottan próbálnak tartalmakat előállítani a kifejezések különböző variánsaira:
A harmadik képen pedig azokat a kifejezéseket látjátok, amit a Google a lap alján csoportokba szed, melyek relevánsak a te általad begépelt kapcsolódó keresőkifejezésre:
Érdemes ezeket a kifejezéseket is felhasználva beleugrani egy kulcsszókutatásba és feltárni olyan kifejezéseket, amelyek relevánsak, kapcsolódnak az eredeti kulcsszavaidhoz és ezek alapján tagolni az előállított tartalmat is.
Amint láthatod, a tartalommarketing stratégia során elég sok előkészítő munkával találod szembe magad, mielőtt ténylegesen létrehoznál egy tartalmat.
De most itt az ideje, hogy a teóriát cselekvéssé formáljuk és nézzük meg hogy is néz ki ez a gyakorlatban. Példaként egy blogbejegyzést fogok használni, de ezek a tippek szinte bármilyen típusú tartalom készítésnél működnek.
A már elvégzett kutatással már lesz elképzelésed arról, hogy milyen típusú blogbejegyzést szeretnél létrehozni. Tudjuk például, hogy a listás bejegyzések a hogyan készítsünk…? Milyen típusú…? Kérdés alapú bejegyzések népszerűek az olvasók körében.
Most itt az ideje, hogy válasszunk egy címet a tartalomnaptárból, és elkezdjünk dolgozni rajta.
Végezd el a kutatást és találd meg a megfelelő tartalmi ötletet mielőtt készen állnál az írásra végezd el a következő ellenőrzést:
Ellenőrizd a következőket:
Elérkeztél a végjátékhoz és el kell kezdeni a tartalmat előállítani. Válaszolj a következő kérdésekre:
Tartalmi stratégiájának következő kulcsfontosságú része a terjesztés és a marketing maga. Ezek nélkül ugyanis lehet a tiéd a legjobb tartalom a világon az bizony sosem fog eljutni a célközönséghez.
A megosztás vagy publikációs tervezés épp olyan fontos, mint a tartalom minősége, így érdemes rá pontosan ugyanannyi figyelmet fordítani.
Nem mindegy, hogy ki a célcsoportunk, milyen típusú tartalmat állítunk elő számukra és milyen csatornán próbáljuk elérni őket.
Nagy a valószínűsége, hogy a legjobb tartalommal a Tiktok-on sem leszünk képesek elérni a 60+-os korosztályt, csak hogy egy szélsőséges példát is bedobhassak 🙂
A következő ellenőrzéseket végezd el a megfelelő csatornák kiválasztásához:
Fontos, hogy a tartalom jobb elérése érdekében ne csak egy lépcsőben gondolkodjunk.
Hiába ment nagyot a tartalmunk a Facebook-on, ha utána nincs megfelelő utánkövetés és a konverziók nem jönnek be mert az email kampányunk nem konzisztens, vagy nem kapott elegendő figyelmet és a kreatívok nem megfelelő minőségűek.
Ezért kell integráltan gondolkodni, multicsatornás szemlélettel hozzáállni a tartalommarketing stratégiához, mert rengeteg lába van a folyamatnak, melyek fantasztikus eredményeket produkálhatnak, ha jól átgondoltan kezeljük őket.
Mint minden marketing csatorna a tartalommarketing is akkor működik megfelelő hatékonysággal, ha megtaláljuk a helyét a mindennapok marketingjében.
Fel kell fedezni a benne rejlő lehetőségeket, ki kell kísérletezni a megfelelő tartalom típusokat, melyekre a célközönségünk a legjobban reagál.
Ki kell tapasztalnunk, hogy mely időszakban a leghatékonyabb a publikálás, milyen tónusú cikkekre reagál jobban a felhasználó. Rengeteg dolgunk van mielőtt azt mondhatjuk, hogy a tartalommarketing stratégiánk működik.
Ennek ellenére már akár az első tartalmunkkal sikereket érhetünk el, ha már van egy kialakult közönségünk és megfelelően használjuk a disztribúciós csatornáinkat, illetve kellő gondot fordítunk a tartalmunk előállítására.
A tartalommarketing nem egy csodafegyver, de alkalmas a többi csatorna optimalizálására, a célközönség lojalitásának növelésére, forgalom és bevétel növelésre egyaránt.
Miután nem tudok egyetlen olyan marketing csatornát sem mondani, amelynek ne a tartalom lenne az alapja, így a tartalmat is úgy kell kezelni, mint a digitális fogyasztás alapélelmiszerét.
Ne feledjük azonban, hogy a tartalommarketinghez türelemre van szükség. Ha siettetjük és csak a konverzióra fókuszálunk, nem leszünk sikeresek benne.
A felhasználói utat figyelembe kell venni, nem siettethetjük a felhasználót, ha még nem áll készen a vásárlásra, mert elriad és másnál fog konvertálni, miután elvégeztük a munka oroszlánrészét.
A felhasználó számára hasznos tartalmakra fordított energiák mindig megtérülnek, csak ki kell kiépíteni a felhasználói utat, megfelelően kell célozni azt, amely idő és munkaigényes feladat.
Lebegjen az a szemed előtt, hogy nem te akarod a termékedet megmutatni a felhasználódnak, hanem azt akarod elérni, hogy ő akarja azt megnézni, mert olyan hiteles vagy számára, hogy azt akkor is megvásárolja, amikor nincs is feltétlen szüksége rá.
Köszönöm hogy eddig elolvastad a cikket, ez kitartásra vall. Keress bátran elérhetőségeim bármelyikén, ha szeretnél beszélgetni az olvasottakról, vagy együttműködésen töröd a fejed, kattints az alábbi gombra és lépj velünk kapcsolatba!