SZOLGÁLTATÁS
Tartalommarketing
Stratégiai marketing megközelítés, melynek a középpontjában a tartalom és a felhasználó számára készített üzenet áll. A tartalommarketing önmmaga a tartalom életre hívásának, nevelésének és felhasználásának a folyamata.
Mi az a tartalommarketing?
Sokan próbálják megfogalmazni a tartalommarketing jelentését és számos példáját láttuk már megjelenni ennek, de egy biztos; minden amit előállítunk tartalom. Legyen az egy videó egy hirdetés vagy éppen egy komment amit a közösségi médiában elhelyezünk. A kérdés csupán az, hogy ezeket a tartalmakat hogyan állítjuk elő. Tervezetten, egy stratégia mentén? Amely biztosítja, hogy minden egyes tartalomba fektetett munkaóra, vagy a terjesztésére szánt büdzsé egymást támogatva megtérüljön? Vagy pedig véletlenszerűen előállított tartalami elemek egyvelegeként, melyek kitöltik ugyan az űrt, csak nem támogatják a kitűzött célt megfelelően.
Meggyőzés helyett információátadás
A tartalommarketing nem meggyőzni, tájékoztatni hivatott az ügyfeleidet, melynek előnye hogy hasznos információval látja el a célközönséget a keresési/vásárlási szándék különböző fázisaiban. Ez azért is fontos, mert ezek a könnyen azonosítható vásárlási fázisok, lehetőséget biztosítanak arra, hogy a megfelelő üzenettel, a potenciális ügyfeleket vásárlókká konvertáljuk. Ehhez viszont tudnunk kell, hogy az egyes vásárlói fázisok milyen tulajdonságokkal rendelkező vásárlókat takarnak, mert csak így tudunk releváns és hatékony üzeneteket készíteni ezen célcsoportok megcélzására.
A mai tartalommarketing igazodik a vásárlói igényekhez, melyek egyre egyedibbek, egyre inkább a személyre szabott szolgáltatásokat részesíti előnyben. Manapság már nem elegendő egy reklámszpotot létrehozni mellyel minden célközönséget le tudunk fedni. Ha így teszünk elvész az üzenet a tömegben, vesztegetjük az időnket és a pénzünket is. Ehelyett, pontosan célzott üzeneteket kell közvetíteni a célcsoport felé, mely megfelelően rezonál annak igényeire. Az üzenetek időzítése tűpontos és a megfelelő formátumban, az arra alkalmas csatornán adjuk azt át a célközönségnek.
Hogyan épül fel a tartalom?
A tartalommarketing legfontosaab része a stratégia. A tartalmi stratégia meghatározza mit, hogyan és miért állítunk elő időrendi sorrendben, hogy megfelelő eredményt érjünk el a kitűzött célok tükrében. A startégia fontos részét képezi a kutatás és elemzés, mellyel megbizonyosodhatunk, hogy hol áll cégünk a jelenlegi mezőnyben a versenytársakhoz, vagy piaci lehetőségekhez képest. Fontos eleme a tartalmi elemek előállítása is, hisz nem mindegy kik és milyen minőségben készítik el ez egyes tartalmakat, amelyek cégünket képviselik az online médiában.
Az is fontos, hogy a befektetett munkánk pontosan mérhető legyen, hiszen a célunk nem az hogy tartalmat gyártsunk, hanem, hogy ezek a tartalmak eredményesek is legyenek és új látogatókat, vásárlókat hozzanak cégünk konyhájára.
A tartalommarketing keretrendszer
A tartalommarketing akkor eredményes, ha azt egy keretrendszerben alkalmazzuk és amely a következő lépéseket figyelembe véve hozzuk létre a tartalmakat:
- Tartalommarketing elemzés
- Tartalmi stratégia
- Az ötlet vagy sztori
- A tartalom előállítása
- Disztribúciós csatornák kiválasztása
- Publikáció
- Mérés és teljesítmény elemzés

A stratégia során meghatározzuk milyen tartalomtípus lesz a leghatékonyabb és mely csatornákon lehet elérni a célközönséget a legnagyobb hatásfokkal. Az egyik leggyakoribb hiba a tartalomgyártás során, hogy mindjárt a tartalom elkészítésével kezdik a folyamatot, mondván, a tartalom készítője azért van hogy a megfelelő tartalmat előállítsa.
Ez nem ilyen egyszerű és a legtöbb esetben a tartalmakat több, egymástól független szakember közös munkája adja. Itt válik igazán szükségessé, hogy megfelelően dokumentáljuk mit, hogyan és kiknek szeretnénk üzenni a tartalmainkkal. A stratégia meghatározása tehát segíti összehangolni a folyamatokat és keretrendszert biztosít mindazoknak, akik a tartalomgyártási folyamatban részt vesznek a könnyebb átláthatóság érdekében.
A konverziós arány egyik lényeges eleme a relevancia, így azokon a csatornákon érdemes kommunikálni ahol a tartalmi relevancia a legjobb. Csupán attól, hogy egy influenszernek sokkal több követője van mint egy másiknak, még nem lesz eredményesebb a kampányunk is. A mai online vásárló sokkal érzékenyebb a hitelességre mint néhány éve volt, ezért nagyon fontos, hogy relevánsak legyünk számukra és megoldást kínáljunk a problémáikra.
Az elemzések meghatározzák azokat a csatornákat, ahol a tartalmi elemek újrapublikálása pozitív hatást gyakorolhat a teljesítményre, így optimalizálva azt.