SZOLGÁLTATÁS

Adatelemzés és webanalitika

Minden digitális folyamat alapja. Adatok gyűjtése, riportok készítése, piaci és webes elemzések végrehajtása, hogy pontosan mérhessük tevékenységünk teljesítményét digitális csatornáinkon.

Adatelemzés &  webanalitika

A webanalitika szereves részét képezi a digitális stratégiáknak, legyen az bármilyen terület is a digitális marketingben. Szolgáltatásaink közül az adatvezérelt tartalommarketing nem csak egy hangzatos kifejezés, de valóban rengeteg adatra támaszkodik. A megfelelő tartalom előállításának nagyon fontos eleme a kutatás, mely során felkutatjuk a versenytársak tartalmait, megmérjük azok teljesítményét, kutatásokat végzünk mely tartalmakat és milyen formátumban érdemes előállítani és rengetek adatpontot elemzünk egy időben, a stratégia kialakítása során. Természetesen az adatok elemzésekor ügyelünk arra, hogy azokat megfelelő módon vizualizáljuk azok számára, akik gyors és egyértelmű választ szeretnének kapni a kampányok teljesítményével kapcsolatos kérdéseikre.

A webanalitika nem merül ki a Google Analytics használatában. A Contentlabornál ügyelünk arra, hogy az adatok megfelelőképpen legyenek vizualizálva amelyre a Google Data Studio és a Tableau rendszerét használjuk. Ezek a rendszerek sokkal átfogóbb vizuális élményt biztosítanak, így felgyorsítják a döntéshozási folyamatokat.

A webanalitikai mérések során számos adatforrásból kell adatot gyújteni, ezért fontos hogy az adatok megfelelő rendszerezésére és a hasznos adatok feltárására is különös hangsúlyt fektessünk. Ezért a a nagymennyiségű adat kezelésére dinamikus vagy felhő alapú adatbázisokat használunk, melyekbe  exportált adat könnyen és gyorsan elemezhető. Ilyen rendszerek az SQL adatbázisok vagy a Google Bigquerry, melyek skálázhatósága révén költséghatékonyan támogatja a nagyob adatmennyiség kezelését is.


Webanalitikai  szolgáltatások

A teljesség igénye nélkül néhány analitikai szolgáltatás, amelyek szereves részét képezik a digitális kampányainknak:


  • Látogatói és tartalmi statisztikák készítése
  • Adatbáziskezelés, adatvizualizáció
  • Mérési stratégiák készítése
  • Versenytárselemzések, piackutatások, piaci elemzések

Adatelemzés szolgáltatások


1Látogatói és tartalmi statisztikák készítése
Egy weboldal teljesítményének mérése megkerülhetetlen, ha érdemben tudni akarjuk mennyit ér a befektetett pénzünk és energiánk. A digitális csatornák elemzése mellett számos, az egyes tartalmi elemek előállításához köthető statisztikák is könnyedén kinyerhetők az általunk használt analitikai szoftverekből, melyeket sok cég nem használ ki megfelelően.

A hiedelemmel ellentétben a SEO vagy tartalommarketing kampányok teljesítménye is tökéletesen mérhető, mint ahogy azt is meg lehet mondani egy blogbejegyzés elkészítése után, hogy az hány forintot hozott a konyhára, vagy mennyire játszott szerepet a márka megismerésében. Nem csak hosszú, de rövidtávú kapmányok teljesítménye is mérhető, sőt ezek mérésének integrálása fontos része a digitális feljődésnek.
2Adatbázis kezelés, adatvizualizáció
Ilyesztően hangzik, hogy annyi adattal dolgozunk amihez adatbázisra van szükségünk, de a webanalitika szerves része az adatok megfelelő helyen és formátumban történő tárolása, menedzselése. Számos platformról érkeznek adatok egy kisvállalkozás számára is és meglepő, de az adatforrások a legtöbb esetben nem kompatibilisek egymással. Ennek következtében érdemes már egy vállalkozás elindulásánál is arra odafigyelni, hogy az adatokat egy közös platformra hozzuk, annak érdekében, hogy ezek az adatok szabadon párosíthatók, elemezhetők legyenek.

Az SQL adatbázisok biztosítják azt, hogy a nyers adat egy helyen, táblázatokban legyen tárolva, így bármely adatforrás összevethető a másikkal, mely sokkal pontosabb adatot, adat kombinációkat eredményez. A Contentlabornál a Google Bigquerry szolgáltatását preferáljuk, annak megfizethetősége és skálázhatósága miatt, de bármilyen SQL adatbázissal tudunk dolgozni.
3Mérési stratégia
Nincs fontosabb a webalatikában mint meghatározni azt mit és miért mérünk. Az erre készült mérési stratégia figyelembe veszi az üzleti célokat, a használt platformokat, csatornákat és pontos tervet készít arra, hogy minden külső és belső résztvevő pontosan tudja a dolgát a folyamat egyes lépései során. Tapasztaltuk mekkora fejetlenséget tud okozni egy sokrésztveős implementáció, amely nem terv mentén halad, ezért bár extra lépésnek tűnik egy stratégia elkészítése, mindig időt és pénzt spórol meg a végrehajtás során.
4Versenytárselemzés, kutatás és piacelemzés
Nincs fontosabb a webalatikában mint meghatározni azt mit és miért mérünk. Az erre készült mérési stratégia figyelembe veszi az üzleti célokat, a használt platformokat, csatornákat és pontos tervet készít arra, hogy minden külső és belső résztvevő pontosan tudja a dolgát a folyamat egyes lépései során. Tapasztaltuk mekkora fejetlenséget tud okozni egy sokrésztveős implementáció, amely nem terv mentén halad, ezért bár extra lépésnek tűnik egy stratégia elkészítése, mindig időt és pénzt spórol meg a végrehajtás során.


Felkeltettük az érdeklődésedet?


 


Ajánlatkérés Kapcsolat