SZOLGÁLTATÁS
Adatelemzés és webanalitika
Minden digitális folyamat alapja. Adatok gyűjtése, riportok készítése, piaci és webes elemzések végrehajtása, hogy pontosan mérhessük tevékenységünk teljesítményét digitális csatornáinkon.
Adatelemzés & webanalitika
A webanalitika szereves részét képezi a digitális stratégiáknak, legyen az bármilyen terület is a digitális marketingben. Szolgáltatásaink közül az adatvezérelt tartalommarketing nem csak egy hangzatos kifejezés, de valóban rengeteg adatra támaszkodik. A megfelelő tartalom előállításának nagyon fontos eleme a kutatás, mely során felkutatjuk a versenytársak tartalmait, megmérjük azok teljesítményét, kutatásokat végzünk mely tartalmakat és milyen formátumban érdemes előállítani és rengetek adatpontot elemzünk egy időben, a stratégia kialakítása során. Természetesen az adatok elemzésekor ügyelünk arra, hogy azokat megfelelő módon vizualizáljuk azok számára, akik gyors és egyértelmű választ szeretnének kapni a kampányok teljesítményével kapcsolatos kérdéseikre.
A webanalitika nem merül ki a Google Analytics használatában. A Contentlabornál ügyelünk arra, hogy az adatok megfelelőképpen legyenek vizualizálva amelyre a Google Data Studio és a Tableau rendszerét használjuk. Ezek a rendszerek sokkal átfogóbb vizuális élményt biztosítanak, így felgyorsítják a döntéshozási folyamatokat.
A webanalitikai mérések során számos adatforrásból kell adatot gyújteni, ezért fontos hogy az adatok megfelelő rendszerezésére és a hasznos adatok feltárására is különös hangsúlyt fektessünk. Ezért a a nagymennyiségű adat kezelésére dinamikus vagy felhő alapú adatbázisokat használunk, melyekbe exportált adat könnyen és gyorsan elemezhető. Ilyen rendszerek az SQL adatbázisok vagy a Google Bigquerry, melyek skálázhatósága révén költséghatékonyan támogatja a nagyob adatmennyiség kezelését is.
Webanalitikai szolgáltatások
A teljesség igénye nélkül néhány analitikai szolgáltatás, amelyek szereves részét képezik a digitális kampányainknak:
- Látogatói és tartalmi statisztikák készítése
- Adatbáziskezelés, adatvizualizáció
- Mérési stratégiák készítése
- Versenytárselemzések, piackutatások, piaci elemzések

Adatelemzés szolgáltatások
A hiedelemmel ellentétben a SEO vagy tartalommarketing kampányok teljesítménye is tökéletesen mérhető, mint ahogy azt is meg lehet mondani egy blogbejegyzés elkészítése után, hogy az hány forintot hozott a konyhára, vagy mennyire játszott szerepet a márka megismerésében. Nem csak hosszú, de rövidtávú kapmányok teljesítménye is mérhető, sőt ezek mérésének integrálása fontos része a digitális feljődésnek.
Az SQL adatbázisok biztosítják azt, hogy a nyers adat egy helyen, táblázatokban legyen tárolva, így bármely adatforrás összevethető a másikkal, mely sokkal pontosabb adatot, adat kombinációkat eredményez. A Contentlabornál a Google Bigquerry szolgáltatását preferáljuk, annak megfizethetősége és skálázhatósága miatt, de bármilyen SQL adatbázissal tudunk dolgozni.