Carforyou

Hogyan lett fontos piaci szereplő egy újonan induló piactérből, mindössze két év alatt, egy rendkívül erős versenyben a svájci piacon, ahol az autóvásárlás nemzeti sport és az egyik legfejletteb piac európában.

Carforyou listaoldali képernyőkép a referenciák oldalon
Carforyou kezdőoldali képernyőkép a referenciák oldalon
Carforyú-használtautó-árellenőrző oldala a referenciák oldalon

Projekt bemutatása

Carforyou, svájc második legnagyobb használtautó portálja, amely 3 évvel ezeleőtt még nem is létezett. 2019 márcusában vettem át az akkor már kész weboldalt és kezdtünk neki a munának, hogy a nulláról felépíts az organikus forgalmat. 

Miután a weboldal tervezésénél sok SEO követelményre nem fordítottak figyelmet, az oldal architektúrája és számos technikai követelmény, másodlagos figyelmet kapott csak, így igazi kihívás volt az oldalt elindítani. 

 

 

Carforyou kezdőoldali képernyőkép a referenciák oldalon

Hogyan értük el a jelnelegi forgalmat?

Számos tényező játszott közre, de első körben a technikai SEO-ra kellett koncentrálnunk, miután egy online piactér sokkal inkább hasonlít egy webáruházra, így a technikai követelmények fontos szerepet játszanak az oldal indexelhetőségében. A kezdeti technikai lépések után struktúrális változtatásokat eszközöltünk, hogy a meglévő kategóriákat hatékonyabban tudják elkérni mind a felhasználók, mind pedig a keresőrobotok. Az oldaltérképek és belső linkek megfelelő optimalizálása után pedig egy teljes tartalommarketing stratégia került kiépítésre, hogy az oldalra érkező látogatókat hasznos tartalmakkal lássuk el, mely tartalmak a vásárlás előtt, közben és után is segítséget nyújtanak a felhasználóknak. Így ösztönözve őket a visszatérésre és a megosztásra.

A kihívás

A kihívás ott kezdődött, hogy egy react.js alapú keretrendszerre épült weboldal, számos gyerekbetegséggel küzdött és sok indexelési probléma merült fel. Emellett pedig a fő versenytárs büdzséje lényegesen nagyobb volt és a versenytárs egy jól bevezetett, 2 évtizede ismert márka a piacon, így nehéz volt első látásra reális célokat is kitűzni. Az oldal nem rendelkezett SEO vagy tartalommarketing stratégiával és minden forgalmat fizetett hirdetésekkel próbáltak behozni. Ez hosszútávon nem fenmntartható model, így az organikus forgalom növelése egyértelmű céllá vált a menedzsment számára is. 

A megoldás

Miután beláttuk, hogy semmi esélyünk nincs beállni a versenybe azonnal, ki kellett dolgozni egy stratégiát, amely biztosította, hogy hosszabb távon oda tudunk érni a versenyben. Az újonan elkészült olda sokkal fiatalosabb, vagányabb lett a versenytársakénál, ezért megcéloztuk a fiatalabb generációt, akiknek ez egy fontos tényező. Emellett pedig elkezdük az elektromos autókra fókuszálni, amelynek egy német blog tartalmainak felvásárlásával adtunk lendületet. Ezek a tartalmi lépések sikeresnek bizonyultak és az oldal techniai állapotának javításával párhuzamosan a ásodik helyre hozták fel a Carforyou weboldalát Svájcban.

Az eredmények

Míg 2019 márciusa és augusztusa között szinte még nulla volt az oldal forgalma, mára elértük a heti 60 ezer látogatót, amely jól mutatja, hogy másfél év leforgása alatt, fel lehet építeni egy teljesen új márkát egy olyan piacon ahol az autóvásárlás egy nagyon kompetitív üzletág. A svájci autópiac lényegesen nagyobb tempót diktál, mint a hazai, így a verseny is sokkal kiélezettebb.

Carforyou

Optimalizálás kezdete

2019 első negyedév

React.js logója

Platform

React.js

Carforyou

Ügyfél

Carforyou AG.

Az organikus forgalom alakulása

A nulláról indulva már a második legfontosabb szereplővé sikerült tenni a Cafroryou weboldalát, amelyen a kezdeti néhányezer autóból, mára több mint 150 000 járművet hirdetnek nap mint nap 4 nyelven. A tartalommarketing stratégiánknak köszönhetően, pedig egyre bővül azoknak a médiumoknak a száma, akikkel partneri kapcsolatot ápolva érjük el a célközönségünket. 

Organikus forgalom alakulása a Carforyou esetében