Sok marketinges úgy véli, hogy egy vállalkozás növekedéséhez vagy a tartalommarketinget vagy a PPC-t kell bevetni – de ritkán mindkettőt. A legtöbben csak az egyik megközelítést választják, és határozottan érvelnek mellette, ha valaki megkérdőjelezi a döntésüket. Abszolút két fele szakad a tábor, hiszen sokak szerint a tartalommarketing egy hosszú távú befektetés, ami folyamatosan ad. Mások szerint pedig a PPC hirdetések jobban skálázhatóak, és gyors, megbízható eredményeket hozhatnak. Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy akár kombinálhatod is őket a siker érdekében?
Úgy gondolom, hogy mindkét megközelítés érvényes, és egyiket sem kell kizárólagosan alkalmazni. Sőt, miért ne tesztelhetnél egy ppc marketing és egy tartalommarketing stratégiát együtt? Akár Google hirdetések bevonásával is létrehozhatsz egy hibrid digitális marketing kampányt. Ha jobban belegondolsz, akkor ezzel mindenki nyerhet. A Google hirdetések és a tartalommarketing összevonása kiváló lehetőség, hogy kicsit dobozon kívül gondolkodj, és valami újat alkoss.
A jó minőségű, releváns tartalom hosszú távú stratégiai megközelítést kíván, amely növeli a keresőmotorokban elfoglalt helyzésed, javítja a céloldalak minőségét, növeli a tekintélyt és erősíti a márkaismertséget. A tartalommarketingesek emellett kiváló történetmesélők is, ami inspirálhatja a ppc marketing, és Google hirdetések tartalmát.
A ppc marketing egy más típusú megközelítés, sokkal jobban kiszámítható, előre kalkulálható számokkal, mind a látogatók száma, mind pedig a konverzió tekintetében. De azt javaslom fogjuk ezt meg a másik végéről és gondolj csak erre: A Google hirdetések, a ppc marketing, és a tartalom stratégia kombinálása lehetővé teszi, hogy a lehető legjobban használd ki a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket, miközben arra vársz, hogy a keresőmotorok elkezdjék a keresési eredményeket szállítani. Az integrált marketing megközelítés nem csak azt jelenti, hogy több elérrhető eszközzel tudsz dolgozni, hanem azt is, hogy ezek az eszközök hatékonyabban tudnak együtt dolgozni, és hatékonyabbak lesznek az online hirdetések, nagyobb piaci lefedettséget tudsz elérni.
A következőkben megnézzük, hogyan fér össze egymással a ppc marketing és a tartalommarketing, hogyan teheted jobbá a tartalmaidat a Google hirdetések segítségével!
Ha hibrid digitális marketing kampányt szeretnél létrehozni, akkor meg kell győződnöd arról, hogy tudod, hogyan kell beállítani egy ppc marketing kampányt!
Az egyszerűség kedvéért a következőket kell figyelembe venned:
A Facebook Audience Insights segítségével jobban megismerheted a célközönségedet. Ott megadhatsz egy érdeklődési kört, amely a célpiacodat képviseli, így a Facebook olyan adatokat küld vissza, amelyek segítségével minden platformon jobban célozhatsz a potenciális ügyfelekre.
A Google hirdetések, és más közösségi oldalon fellelhető hirdetések is sokkal jobb eredményeket hozhatnak, ha megnézed, mit csinálnak a versenytársak, és megpróbálod lekörözni őket egy jobb beállítással, hirdetési képpel, vagy szöveggel.
Hogyan találj olyan főcímet, ami vonzza majd a potenciális ügyfeleket? Keress rá az adott téma kifejezésére a Google-ben, így inspirálódhatsz! A lényeg, hogy olyan szöveget írj, amire fogékonyak az emberek, és szívesen lekattintják majd a hirdetést. A szövegek legyene figyelemfelkeltők, rövidek és tartalmazzák a megcélzott kulcsszavakat, mindezt persze a hirdetési formátumban megengedett karakter limiten belül.
Az utolsó dolog, amire koncentrálnod kell, hogy legyen módod a leadek gyűjtésére, és arra is, hogy konvertáld őket. Azok a Google hirdetések, amelyeknél optimalizálva van a költségkeret, és a szöveg, nem kell pénzégetésre számítani. Ha nem rendelkezel ppc marketing tervvel, akkor viszonylag gyorsan kifuthatsz a pénzedből, arról nem is beszélve, hogy csak fölöslegesen költöd a pénzt, mert konverziók nem, vagy csak rssz minőségben fognak érkezni.
Ha szeretnél leadeket gyűjteni és növelni a konverziós arányt, fontold meg, hogy egy felugró ablakot helyezel a weboldaladra. A felugró ablakot egy olyan eszközzel tudod létrehozni, mint például a Sumome vagy a Hello Bar. Még a legátlagosabb felugró ablakok is 3,0% feletti konverzióról ismertek – ami nem is olyan rossz, különösen akkor, ha eleve nem egy blogbejegyzéssel akartál leadeket gyűjteni. A felugró ablakot használhatod egy tartalomfrissítés népszerűsítésére is – ami köztudottan nagyon jól konvertál.
De az sem mindegy hogyan hasznáálod ezeket a technikai lehetőségeket, mert épp úgy lehet a felugró ablak konverziógyilkos, mint amennyire hasznos eszköz. A legjobb amit tehetsz, hogy letesztelsz inden lehetőséget a saját célközönségeden. Ne feledd; minden célközönség más, ezért más eszközökkel tudjuk őket konverzióra bírni.
Ha van egy tartalommarketing stratégiád, akkor valószínűleg a közösségi média platformokon is osztasz meg tartalmakat. Ha ez a helyzet, akkor jó ötlet lehet, ha megnézed, mi működött jól az oldalaidon, és a legjobban teljesítő tartalmakat Google hirdetések, valamint ppc marketing segítségével népszerűsíted.
Ez azért működik jól, mert egy bevált tartalmat veszel, amelyről tudod, hogy működik, és ppc hirdetések segítségével több emberhez juttatod el. Ez növeli annak az esélyét, hogy pozitív ROI-t érj el a kiadási oldalon. Ezt többek között úgy teheted meg, hogy kihasználod a Facebook oldaladon a „Boost Post” vagyis a kiemelés funkciót! Az sem egy utolsó szempont, hogy a Facebook szinte alig mutat már releváns tartalmakat a faladon, amelyek nem kiemelt, fizetett tartalmak. Ez része a céges politikájuknak, ezért a PPC hirdetések használata a közösségi médiában szinte nélkülözhetetlen.
Először is indíthatsz egy olyan kampányt, ami azokat az embereket célozza meg, akik lájkolták a Facebook oldaladat. Ez biztosítja, hogy mindazok, akiket biztosan érdekel a terméked/szolgáltatásod, értesüljenek az új tartalmaidról. Ezután érdemes lehet egy másik típusú kampányt is létrehoznod, amely az „Oldaladat kedvelő embereket és barátaikat” célozza meg. Az oldaladat kedvelő emberek barátai valószínűleg hasonló dolgok iránt érdeklődnek. Ez ugyan csökkentheti az elköteleződés (engagement) mértékét, de potenciálisan csökkentheti a hirdetés célzására szánt összeget is.
Ezután érdemes lehet olyan kampányt futtatnod, amely során Te adod meg a célzási információkat. Ehhez egyszerűen csak használd a “Közönségbecslések” eszközt a Facebook oldalad elemzéséhez, majd a megadott adatok felhasználásával ennek megfelelően célozhatod meg a hirdetéseket.
Ha nem egy népszerű Facebook oldallal rendelkezel, akkor a fenti stratégiák nem biztos, hogy működnek a számodra. Ha ez a helyzet, akkor érdemes a következőket tenned – vagy futtathatsz néhány hirdetést a Facebook oldalad népszerűsítésére, majd ha már 4-500 tagod van, elkezdheted a kiemelt hirdetések futtatását. Az is egy járható út, hogy rögtön a ppc marketing, és a kiemelt bejegyzések hirdetésével indítasz, még akkor is, ha nem rendelkezel nagy követőtáborral.
Összességében jobb, ha már van egy Facebook oldalad, amelynek van néhány rajongója, hiszen így nagyobb a valószínűsége annak, hogy a tartalmaidat olyan embereknek mutatod meg, akiket érdekel (ne feledd – az oldalad lájkolásával úgy döntenek, hogy értesülnek a frissítésekről), és így a felhasználói elköteleződés is nagyobb lesz. Hosszú távon is előnyödre válik, mert amikor tartalmat teszel közzé, némi „organikus elérésből” is profitálhatsz.
Ha elsősorban a B2B szektorral foglalkozol, akkor érdemes lehet a Google hirdetések mellett a LinkedIn szponzorált hirdetéseit is használni. A LinkedIn Sponsored Updates lényegében úgy működik, mint a Boost Post hirdetés a Facebookon belül. Viszont a Linkedin
kampányok futtatása drágább mulatság, így érdemes meggyőződnöd előtte, hogy megfelelő tartalommal rendelkezel-e, mielőtt azon gondolkodnál, hogy hirdetéseket futtatsz rajta.
Valójában nem biztos, hogy mindig jó ötlet a LinkedInt használni egy tartalom hirdetésekkel történő népszerűsítésére. Először teszteld a tartalmat a Facebookon – ha ott jól teljesít, akkor népszerűsítsd a Linkedin-en is! Hidd el, hogy ha minőségi tartalmat népszerűsítesz, és a hirdetéseid jól célzottak, az emberek elkezdik majd követni a céges oldaladat!
Mellékesen megjegyzem, hogy szakemberek megállapították, hogy a LinkedIn szponzorált hirdetései 6x nagyobb ROI-t eredményeznek, mint a Google hirdetések. Viszont azt tudnod kell, hogy ha szponzorált kampányt szeretnél futtatni a LinkedIn-en, szükséged lesz egy céges oldalra. Ráadásul itthon sok esetben nem is engedi át a Linkedin a magyar url-el ellátott hirdetéseket, így célszerű egy .com végűvel próbálkoznod!
A remarketinget is használhatod, mint kulcsfontosságú tartalommarketing stratégiát a keresőmotoros helyezésed javítására. Talán túlzás lenne némelyiket remarketingnek nevezni, de sok minden, amivel foglalkozni fogunk, nagyon hasonlít ennek a folyamatához.
Mindenesetre van néhány módszer, amellyel ezt megteheted. Az egyik stratégia az, hogy egyszerűen telepítesz egy Facebook Pixel-t, amely nyomon követi a weboldaladon a tartalmat megtekintő embereket. Ez lehetővé teszi, hogy létrehozz egy „Egyéni közönséget”, amely azokból az emberekből áll, akik korábban már meglátogatták az oldaladat. Amikor új blogbejegyzéssel jelentkezel, futtass egy hirdetést a Facebookon, amely ezt az „egyéni közönséget” célozza meg.
Ezzel viszonylag gyorsan képes leszel a tartalom iránti elkötelezettséget növelni, plusz ez javíthatja az organikus keresési eredményeket is.
Az a tény, hogy ezeket a hirdetéseket olyan embereknek futtatod, akik korábban már jártak a weboldaladon, azt is biztosítja, hogy olyan emberek számára népszerűsítsd a tartalmadat, akiket valóban érdekelni fog.
Egy másik tartalommarketing stratégia a „tartalomfrissítések” reklámozását foglalja magában azok számára, akik olvastak egy tartalmat a weboldaladon, de nem iratkoztak fel a listádra. Ez lehetővé teszi, hogy minél több embert tudj majd bevonni a tölcsérbe. Emellett javítja a jövőbeli tartalmak iránti elkötelezettséget is, mivel e-mailt küldhetsz a levelezőlistára, amikor új tartalommal jelensz meg.
A fenti módszerekkel célzott ppc marketing hirdetéseket is futtathatsz több platformon. Például marketingelhetsz valakinek a LinkedIn-en, és a Facebook Pixel segítségével nyomon követheted őket, ha már a weboldaladon vannak. Tehát fontold meg a Facebook Pixel telepítését, még akkor is, ha LinkedIn hirdetéseket futtatsz!
Alternatívaként remarketing stratégiákat is használhatsz, hogy az embereket más tartalmakról is tájékoztasd, amelyek érdekelhetik őket – miután már olvastak valamit a blogodon.
Természetesen nem kell csak a Facebookra hagyatkoznod a remarketing szempontjából, hiszen a Google hirdetések segítségével is elérheted ezt. Ha azonban ilyen ppc marketing kampányt indítasz, elengedhetetlen, hogy tudd, hogyan fogod pénzzé tenni a forgalmat! Ellenkező esetben gyorsan drágulhat a dolog. Szóval, ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor célszerű egy profi csapatot megbíznod!
Mielőtt elolvastad ezt a bejegyzést, talán még nem értetted, hogy a tartalommarketing és a ppc marketing hogyan fedheti egymást, illetve hogyan létezhet ez a két terület egymás mellett egy digitális marketing stratégia során. Most már azonban tudod, hogy hogyan teheted hatékonyabbá PPC hirdetéseidet egy tartalom segítségével, és hogyan érhetsz el gyorsabb megtérülést a tartalommarketinggel.
Alkalmazd az ebben a bejegyzésben felfedezett stratégiákat, és nézd meg, hogy a tanultak képesek-e a következő szintre emelni a tartalommarketing és a ppc kampányaidat. Ne feledd! Csak el kell kezdeni és csinálni kell. Ilyen az online marketing és az online hirdetések is ugyanezen az elven működnek. Ha maradtak megválaszolatlan kérdések vagy dolgozol egy megvalósítandó ötleten, keress minket elérhatőségeink egyikén és szívesen segítünk a továbblépésben!