Te kihasználod a Facebook, és Google hirdetéseidben rejlő lehetőségeket? Az organikus marketing kampányok hatékonyak lehetnek a webhelyre irányuló forgalom növelésében, de időbe telik, mire valós eredményeket érhetsz el vele. Ha gyorsan szeretnél nagyot dobbantani, akkor egy fizetett online hirdetés segíthet abban, hogy márkád gyorsabb eredményeket érjen el, miközben hírnevedet építi az ügyfelek körében.
A következő cikkben mindent megtudhatsz a különböző fizetett hirdetésekről. Vágjunk is bele!
A fizetett marketing, más néven online hirdetés, minden olyan stratégiára utal, amelyben egy márka a potenciális ügyfeleket célozza meg érdeklődésük, szándékuk vagy a márkával való korábbi interakcióik alapján.
A fizetett kampányok egy vagy több digitális csatornát használhatnak, beleértve a keresőmotorok találati oldalait (SERP), a közösségi média platformokat és a weboldalakat. Valószínűleg már Te is láttál képpel ellátott display hirdetéseket, vagy fizetett posztokat, esetleg blog cikkeket.
Manapság nagyon valószínű, hogy az új ügyfelek először online találkoznak a márkáddal. Valójában a kiskereskedelmi vásárlók 87%-a digitális csatornákon kezdi a keresést, függetlenül attól, hogy végül online vagy egy üzletben vásárolnak-e. Eközben a Google kutatása szerint a B2B vásárlások 67%-át befolyásolják a digitális tartalmak és hirdetések.
A fizetett marketing segíthet a vállalatoknak a következőkben:
– A márkaismertség kiépítésében.
– A vásárlók elkötelezettségének ösztönzésében..
– A célközönség meghatározott szegmenseinek megcélzásában.
– A kampányok optimalizálásában és mérésében.
Digitális jelenlét nélkül a potenciális ügyfelek talán soha nem találják meg a vállalkozásodat. Az online hirdetés pedig előnyös lehet abban az esetben, ha gyors növekedést szeretnél elérni, hiszen:
Az organikus marketingeszközökkel összehasonlítva a fizetett lehetőségek gyorsabb eredményeket, és részletesebb célzási lehetőségeket kínálnak. Például egy kulcsszó stratégián keresztül megcélozhatsz egy blogot egy meghatározott célközönségnek, de így is elérheted azokat az embereket, akiket nem érdekel az ajánlatod. Eközben a fizetett hirdetések lehetővé teszik, hogy a felhasználói visszajelzések, például a korábbi keresések, és a márkával kapcsolatos korábbi interakciók alapján célozd meg az üzeneteidet.
Most pedig nézzük meg a fizetett hirdetések fajtáit!
A fizetett online hirdetés minden típusa egyedi célt szolgál a vásárlói út különböző szakaszaiban. Nem minden márka használja a fizetett hirdetések minden formáját, de a legjobb gyakorlatnak számít, ha egynél több típust alkalmazol. Ezáltal biztosítható, hogy a felhasználók a különböző csatornákon lássák az üzeneteidet.
A Google hirdetés a keresőmotorokban megjelenő pay-per-click hirdetések révén szerez webes forgalmat. Ha beírsz egy kulcsszót vagy kifejezést a Google-be, akkor mind a fizetett, mind az organikus találatok megjelennek. A fizetett hirdetéseket az oldal első találatai közt láthatod. A fizetett találatokat a mellettük lévő „Hirdetés” feliratból ismerheted fel.
Minden más, az oldalon organikus. Ezek a linkek a keresőoptimalizálás (SEO) révén érdemlik ki az oldalon elfoglalt helyüket. Viszont ez egy teljesen különálló téma, amellyel majd egy következő cikkben foglalkozom.
Végső soron egy Google hirdetés támogatja a márka növekedését azáltal, hogy az oldaladra mutató linkeket a releváns felhasználók elé helyezi. Ezek általában egy pay-per-click (PPC) modellt követnek, amelyben a márkák a keresőmotorokban licitálnak a legjobb pozíciókért egy adott kulcsszóra.
Ha például a „téli sapka” kulcsszavas kifejezésre szeretnél ott lenni a találati lista első oldalán, akkor egy Google hirdetés segíthet ebben. Ezt követően a hirdetési hálózat az “ajánlatodat”, valamint számos minőségi jelet megvizsgál, hogy meghatározza, mikor és hol helyezze el a hirdetéseidet, amikor az emberek a kapcsolódó kifejezésekre keresnek. Azt is tudnod kell, hogy nincs garancia, hogy ott legyél pont az első helyen, főleg abban az esetben, ha sokan hirdetnek ugyanazokra a kifejezésekre, és nagy a konkurencia.
Egy fizetett Google hirdetés elindítása és működtetése csupán néhány másodpercet vesz igénybe. Néhány utasítást követve fizetett hirdetéseid készen állnak arra, hogy felhasználók ezreit érd el a világhálón. A fizetett kampányok optimalizálása azonban egy kicsit több időt, gondosságot és finomhangolást igényelnek.
Mivel ez a legnépszerűbb platform, tegyük fel, hogy a Google Ads segítségével tervezed az online marketing stratégiádat. Íme néhány lépés, amellyel növelheti kampányai hatékonyságát:
Csak a Google ismeri a hirdetés minőségi pontszámát meghatározó algoritmust. Az átlagos licit költség csökkentése, és a hirdetés rangsorolásának javítása érdekében próbáld meg A/B tesztelni a hirdetés szövegét, és maradj annál, amelyik a legmagasabb átkattintási arányt eredményezi! A kulcsszavak külön hirdetéscsoportokba csoportosítása szintén javíthatja a pontszámot. Végül, ha releváns céloldalakat hozol létre a hirdetéseidhez, az hosszabb látogatásokat ösztönöz, ami a magas minőségi mutató jele. Lehet, hogy ez elsőre bonyolultnak hangzik, így ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor érdemes egy profi PPC szakértő segítségét igénybe venned!
Miután egy ideig futtattál egy kampányt, ellenőrizd a földrajzi mérőszámaidat! Ezekből megtudhatod, hogy a látogatóid hol élnek, ország, régió és város szerinti bontásban. Használd ezt az információt arra, hogy ajánlataidat úgy módosítsd, hogy azok a területek, amelyek már magasabb konverziós arányt mutattak, nagyobb mértékben legyenek célpontok!
Az olyan eszközökkel, mint a Google Analytics, könnyen mérheted a weboldalad forgalmát, és szemléltetheted, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba tartalmaiddal, valamint termékoldalaiddal. Keresd meg azokat az oldalakat, amelyeken nem túl nagy az organikus forgalmad! Ha pedig tesztelnél, akkor az organikus marketing megoldásokat egészítsd ki PPC kampányokkal!
Manapság egy vagy több közösségi média oldal működtetése a márkád számára nem csak jó marketing, hanem a legtöbb ügyfél elvárása is.
Egy Facebook oldal, egy TikTok fiók, egy Instagram profil, és egy YouTube csatorna segíthet az ügyfeleidnek abban, hogy megtaláljanak, bárhol is légy online. (Ha most vágsz bele, akkor már az is jó kiindulási alap, ha egy-két platformon jelen vagy.) A fizetett közösségi média kampányok növelik ezt az előnyt, mivel lehetővé teszik, hogy olyan felhasználókat is elérj, akik esetleg még nem hallottak a cégedről.
A Google hirdetésekhez hasonlóan a fizetett Instagram, vagy Facebook hirdetés is licitálási modellt használ, hogy olyan emberek elé kerüljön a hirdetésed, akik érdeklődést mutattak a kínálatod iránt, vagy akik hasonló viselkedést tanúsítanak, mint a jelenlegi ügyfeleid.
Először is, ha a márkád nem szerepel minden közösségi média platformon, ne ess pánikba! Tudom, hogy több social média oldal fenntartása nagyon időigényes lehet, különösen, ha korlátozottak az erőforrásaid!
Ha bizonytalan vagy abban, hogy melyik közösségi média platformot válaszd a vállalkozásod számára, akkor kezdd a Facebook-al! Ott mondhatni szinte mindenki jelen van, és jó alapot ad ahhoz, hogy megszokd a közösségi felületeket, és a rendszeres posztolást.
A lényeg a következetesség. Ha elkezdesz egy oldalt üzemeltetni, akkor szánj időt a magas minőségű posztok elkészítésére! Ha már egy oldalon jelen vagy, az fél siker.
A Google hirdetésekhez hasonlóan a Facebook hirdetések pozicionálását is egy algoritmus határozza meg. Minden platformnak saját algoritmusa van, és ezeket nem hozzák nyilvánosságra. Egy dolgot azonban mindannyian értékelnek: a közönség bevonását. Azok a posztok a legértékesebbek, amelyek valódi emberek közötti beszélgetéseket, azaz interakciókat eredményeznek.
A social média platformokon minden egyes fizetett hirdetéssel az legyen a célod, hogy beszélgetést indítasz el. Tegyél fel egy érdekes, vagy akár megosztó kérdést, amely elindíthat egy vélemény cunamit! Persze a moderálásáról se feledkezz meg!
A display hirdetések olyanok, mint a digitális hirdetőtáblák. Weboldalakon megjelenő grafikus bannerek, kattintható főcímekkel ellátott szövegdobozok, és videókat vagy GIF-eket lejátszó hirdetések formájában jelennek meg.
A display hirdetések az egész interneten elterjedtek, így ideálisak arra, hogy elérjék a felhasználókat, miközben egyik webhelyről a másikra mozognak. A hatékony display hirdetési kampányok világosan meghatározott célokkal, célközönséggel, meggyőző szöveggel és adott esetben lenyűgöző vizuális elemekkel rendelkeznek. Ezek nélkül az elemek nélkül nem igazán feltűnőek a szemnek. Biztos Te is tapasztaltad már, hogy simán elsiklasz egy-egy ilyen banner megjelenés felett.
Az új ügyfelek figyelmének felkeltése mellett a display hirdetések kiválóan alkalmasak olyan emberek újbóli megcélzására is, akik már ismerik a márkádat. Ha például valaki meglátogatja a weboldaladat, de nem konvertál, akkor egy másik weboldalon megjelenített display hirdetéssel újra elérheted őt.
Ha újra meg akarod célozni a weboldalad látogatóit, miközben azok a világhálón böngésznek, tartsd szem előtt a fő célt: visszahozni ezeket az embereket a weboldaladra!
Ezt a viselkedést többféleképpen ösztönözheted:
Az influencer egy olyan személy, akinek nagyszámú követői vannak a különböző social média platformokon, és a marketing céljaidat segíti elő. Az influencer marketing célja, hogy elérje azokat az ügyfeleket, akik bíznak az influencerek által közzétett tartalmakban.
Az influencer marketing Instagram-posztok, vendég blogok, és szponzorált YouTube videók formájában is megvalósulhat.
Az első, és legfontosabb, hogy mindig kutasd fel az influencereket! Rengeteg olyan influencer van az interneten, akik azt állítják, hogy nagy az elérésük, de valójában szoftverek segítségével növelik a követőik számát. Használd a fent felsorolt eszközöket, hogy utánanézz azoknak az influencereknek, akikkel gondolkodsz a közös munkán!
Ha már kiválasztottál egy influencert, akkor fontos, hogy ne próbáld meg irányítani a kapcsolat minden aspektusát! Elvégre ők ismerik legjobban a saját követőiket, és ők tudják, hogy milyen típusú tartalom a legvonzóbb. Hallgasd meg az ötleteiket, és tájékoztasd őket a kampány céljaidról!
Azt is meg kell említenem, hogy az influencer marketing hasonlóan a SEO-hoz nem biztos, hogy azonnali eredményeket hoz. Fontos, hogy kapcsolatot építs ki az influencerekkel, és adj nekik egy kis időt, hogy megtalálják a márkádhoz fűződő együttműködés legjobb módját!
Az organikus és a fizetett marketing stratégiának nem feltétlenül kell versenyezniük egymással. Valójában a legtöbb márka mindkét stratégia keverékét használja, hogy ügyfeleket vonzzon az oldalaidra.
A fizetett online hirdetés segíthet a vállalkozásodnak kiemelkedni a konkurencia közül. Mindemellett arra is szolgálhat, hogy forgalmat vonzzon a weboldaladra, amíg az organikus marketing stratégiád hosszú távú eredményeire vársz.
Lényegében, ha rövid idő áll rendelkezésedre és konkrét céljaid vannak, a fizetett online marketing stratégia valószínűleg a legjobb megoldás. Ha azonban a cél a hosszú távú, tartós forgalom, akkor az olyan organikus marketing stratégia jobb választás lehet, mint például a keresőoptimalizált tartalmak. Az évek folyamán megtapasztalod, hogy mi az, ami jobban működik a vállalkozásod számára, viszont a legnagyobb valószínűséggel a fizetett és az organikus marketing stratégia keverékét fogod használni, ahogy növekedési céljaid változnak és fejlődnek.
A mostani óriási reklámzaj mellett egy fizetett online hirdetés, -mint a Google, vagy a Facebook hirdetés- segíthet kitűnni a tömegből! Ez a szintű verseny azt is jelentheti, hogy robotpilóta üzemmódba kapcsolsz, és hagyatkozol az olyan hosszú távú megoldásokra, mint a SEO. A stratégiát az adott pillanathoz, és az aktuális piaci helyzethez kell igazítanod, hogy sikeresen működhess! Ha pedig úgy érzed, hogy egyedül nem boldogulnál, akkor keress bizalommal elérhetőségeim egyikén!