KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Mi is az a keresőoptimalizálás vagy SEO
A keresőoptimalizálás során weboldalad tartalmi és technikai elemeit optimalizáljuk a keresőmotorok igényeihez, ezáltal növelve a kulcssópozíciód és organikus forgalmad. Ebben a hosszabb bejegyzésben választ kaphatsz felmerülő kérdéseidre a SEO-val kapcsolatban.
Mi az a keresőoptimalizálás?
A 2000-es évek elején még 4-5 keresőmotorra kellett optimalizálni a legtöbb weboldalt és a Google csak egy lehetőség volt a sok közül. Ez mára teljesen megváltozott és a Google egyeduralkodóvá válásával a keresőoptimalizálás stratégiáját is ez határozta meg nagyrészben.
A SEO egy rendkívül hatékony csatorna, melyet előszeretettel aposztrofálnak ”ingyenesként” az azt reklámozók, de ez természetesen nem igaz. Lényegében az organikus találatokból származó forgalom ingyenes, de ahhoz, hogy ezt a forgalmat elérd a keresőoptimalizálás is mint minden más, befektetés útján lesz csak elérhető.
Egy marketing csatorna esetében a költség egyébként is csak másodlagos tényező a megtérülés mellett, de nyilvánvalóan fontos egy induló vállalkozás esetében. Nos a jó hír, hogy a keresőoptimalizálásnál kevés “kölséghatékonyabb” csatorna létezik, ha egyáltalán van ilyen.
De mitől is költséghatékony a SEO mint csatorna?
- Attól hogy a SEO egyik legköltségesebb eleme a tartalomgyártás maga, amit a legtöbb induló vállalkozás maga is képes elvégezni, amivel költséget tud optimalizálni.
- A keresőoptimalizálás alapjai könnyen megtanulhatók, alkalmazhatók bárki által és mert könnyen beilleszthető a tartalomgyártási folyamatba néhány egyszerű minta alapján.
- Egy megfelelő SEO stratégiával és a látogatói viselkedés felkutatásával sokkal relevánsabb találatokkal tudjuk megválaszolni felhasználóink kérdéseit és sokkal szabadabban tudunk értékes tartalmakat szolgáltatni számukra, így jóval magasabb konverziós arányokat érhetünk el mint fizetett hirdetésekkel
Miért hatékony a keresőoptimalizálás?
A SEO egy organikus csatorna, mely remekül integrálható egyéb marketing csatornákba és a keresőoptimalizálás lépései optimálisan hatnak a többi csatorna hatékonyságára is. Például egy megfelelően optimalizált landing oldal alapelemei, mint a címsorok, képek, meta leírások optimalizálása jótékonyan hatnak a fizetett hirdetések minőségi mutatóira, melyek ezáltal alacsonyabb költséggel futtathatók.
A SEO azért is hatékony csatorna, mert az emberek keresési szokásai az idő múlásával átalakultak. A kezdetekben rövid keresésekkel operáló felhasználó, mára szofisztikáltabb, hosszabb keresési kifejezésekre keres és egyre komplexebb problémával fordul a keresőmotorhoz.
A feltett kérdésekre sokszor jól kifejtett választ keresnek, melyre hosszabb tartalmakkal tudunk megfelelően válaszolni, kibontva, elmagyarázva a megoldást. Ugyanez a trend figyelhető meg az új, hangvezérelt készülékek használata során (Google Home, Alexa, okostelefonok)
A felhasználók továbbá megszokták és meg is tanulták melyek a fizetett hirdetések és melyek az organikus találatok, így van egy felhasználói réteg, mely szándékosan elkerüli a fizetett hirdetéseket. Ez bizalmi tényezőkkel is összefügg, de főleg a rengeteg fizetett hirdetés miatt alakult ki a felhasználókban; itt említést sem téve azokról, akik hirdetésblokkolókkal küzdenek a kéretlen információval szemben.
De mi is SEO jelentése?
A keresőoptimalizálás az angol search engine optimisation (SEO) szóból ered szabad fordításban, de semmi köze a keresők optimalizálásához, inkább a weboldal kereső motorokhoz történő optimalizálását jelenti. A folyamat során a weboldal elemeit optimalizáljuk a Google által meghatározott szabályrendszer szerint. Ezek egy része jól dokumentált elvárás a Google részéről a weboldalak felé, egy része pedig a SEO szakember tapasztalatából fakadó optimalizálási lehetőség.
4 területét különböztetjük meg a keresőoptimalizálásnak
Ez a négy terület, jól megkülönböztethető, de egymásra hatással lévő, szorosan összefüggő területek:
Technikai SEO
- Az oldal indexelhetőségét technikai optimalizáltságát takarja
On-page SEO
- A tartalom minőségét, optimalizáltságának mértékét, kulcszavakra történő optimalizálását takarja
Off-page SEO
- Az oldal hitelességét, külső megítélését takarja és hogy mennyien hivatkoznak rá, mint hiteles forrásra
Helyi SEO
- Lokáció fókuszú SEO amikor a vállalkozás egy földrajzi helyhez kötött
Ugyanakkor ide tartozik az oldalak betöltési sebességének optimalizálása vagy a Core Web Vitals a Google betöltési sebességhez kötött algoritmusa. Ez magas szintű programozási és webtechnológiai ismereteket igénylő feladat, viszonylag kevés SEO szakember rendelkezik ilyen szakmai háttérrel.
Sokan a kulcsszókutatásra hivatkoznak mint a tartalomoptimalizálás legfontosabb eszköze, azonban fontos leszögezni, hogy a kulcsszavak önmagukban nem elegendőek. A megfelelő tartalommarketing stratégia fontos része, hogy a kulcsszavakat kategóriákba, topikokba rendezzük, így olyan kulcsszó csoportokat és kategóriákat tudunk létrehozni, melyek erősítik egymást, és lényegesen nagyobb elérést biztosítanak. Általános tévhit a keresőoptimalizálásban, hogy a webáruházak tartalmi elemeit, nem optimalizálják, mondván, a termékleírások, kategóriák lényegében mindenhol ugyanazt a struktúrát jelenítik meg webáruházak között. Ennek ellenére, az a webáruház, amelyik energiát fordít a tartalmi elemek optimalizálására, lépéselőnyretehet szert, így kifejezetten érdemes ezzel foglalkozni a keresőoptimalizálás során.
Az off-page SEO során az oldalunkon kívüli tartalmakkal, PR cikkekkel, linképítéssel biztosítjuk az oldal(ak) hitelességét, értékét. Fontos szerepet kap itt a tartalom, amelyet előállítunk, publikálunk. A rendszeres publikáció saját illetve külső oldalakon növeli oldalunk hitelességét és megmutatja a felhasználónak a szakértelmünket, és az így előállított tartalmak disztribúciója nagyobb elérést biztosít az oldalunk számára.
A helyi keresőoptimalizálás során csökken a verseny az egyes kulcsszavakra, mert a szélesebb kulcsszavak, mint például a “könyvelő iroda” helyet – ahol az ország összes könyvelő irodájával versenyzünk – mindössze azokkal kell versenyeznünk, akik Debrecenben tevékenykednek. Így gyorsabban és hatékonyabban tudunk optimalizálni ezekre a kulcsszavakra, és lényegesen relevánsabbak lesznek landing oldalaink a helyi keresésekre.
A kisebb verseny mellett egyéb eszközök igénybevételére is lehetőségünk van, mint például a Google Cégem vagy a Google térkép, melyek segítségével még több potenciális ügyfelet tudunk elérni.
A Keresési szándék
Nagyon fontos, hogy a keresőoptimalizáláshoz úgy lássunk hozzá, hogy a tartalom előállítása lebegjen a szemünk előtt. Ez azért is fontos, mert a keresőoptimalizálás egyik fontos célja, hogy az előállított tartalmat optimalizáljuk a megfelelő kulcsszavakhoz vagy kulcsszó csoportokhoz.
A felhasználói szándék az a viselkedésforma, amikor a felhasználók, megoldást keresnek egy problémára és a szándékuk, hogy megoldást találjanak arra a problémára. A probléma nem szó szerint értendő, mert probléma lehet az is ha a futócipőnk megadja magát és szándékunkban áll venni egy újat.
A felhasználói szándék azt tükrözi, hogy a vásárlási út melyik fázisában tartózkodik a felhasználó. A szándék megértése azért fontos, mert az meghatározza, hogy milyen tartalmakra lesz fogékony a célközönség, ezáltal nagyobb hatékonysággal tudjuk ezt a célcsoportot megcélozni. Jó példa erre a Google micromoments – amikor a felhasználó ösztönösen az okostelefonjához nyúl, hogy megtudjon egy információt arról, amivel éppen foglalkozik. Például, amikor egy étterembe akarunk helyet foglalni. Első lépésként megnézzük a menüt online, azután elolvassuk a fogyasztói visszajelzéseket, mert nem akarunk pórul járni, majd pedig foglalunk online egy asztalt. (jó lehet ezt inkább telefonon intézzük:))
A lényeg, hogy ezek a micromomentumok meghatározzák az online viselkedésünk nagy részét, és az ezekre a momentumokra készített tartalmak eredményesen képesek a látogatók nagy részének az információéhségét kielégíteni és vásárlókká, ügyfelekké konvertálni őket.
Micromomentumok a Google értelmezésében a következőképpen néznek ki:
- I want to Know – Meg akarom tudni
- I want to Go – Oda akarok menni
- I want to Do – Meg akartom tenni
- I want to Buy – Meg akarom venni
Lényegében egy cselekvéshez kötődő információszerzésről van szó, melyeket mi is átélünk a mindennapjainkban és amelyeket a keresőoptimalizálás során figyelembe kell vennünk, mert ezek a momentumok formálják azokat a kulcsszavakat, amelyekre keresünk.
Természetesen a Google értelmezése mellet egyszerűbb formátumban is találkozunk ezekkel a micromomentumokkal, melyről a következőkben olvashatsz.
Keresési szándék – a széles keresés
Amikor a felhasználó a keresőbe írja a “futócipő” kulcsszót, valószínűsíthetjük, hogy mit keres, de lényegében azt is, hogy fogalma sincs igazából milyen típust keres, csupán belőtt egy tág kategóriát. Ezek a típusú keresések a kezdeti érdeklődést elégítik ki, hogy ezután tovább keressen a felhasználónk és szűkítse a keresését. Ezekre a kulcsszavakra rendszerint a legerősebb márkák kerülnek pozícióba így SEO szempontból nem a legrelevánsabbak. Bármennyire is ez a fő termékünk, sok esetben csak vesztegetjük az időnket, ha minden energiánkat ezekre a kulcsszavakra fordítjuk. Ehelyett érdemes általánosságban vett futáshoz kapcsolható tartalmakat készíteni, mint például”Hogyan válasszunk megfelelő futócipőt?”
Keresési szándék – a probléma fókuszú keresés
Ebben az esetben a felhasználónak van egy problémája, amelyre megoldást keres és köthető a vásárlási szándékához. A keresési kifelyezés “a legjobb futócipők térdfájósknak” Ez még távol sem egy vásárlási szándék, de sokkal szűkebb és jobban körülírható problémát takar, mint az előző. Miután a keresési kifejezés már egy hosszabb verzió a verseny is kisebb lesz és érdemes egy jól célzott tartalommal megcélozni a kifejezést. Nem beszélve az egészségügyi vonzatáról a témakörnek, amely érdekes ajtókat nyithat a tartalomkészítési lehetőségek előtt.
Keresési szándék – a döntés
Ezek az összehasonlítások általában már a tájékozódási folyamat végén kerülnek a képbe, amikor már tudjuk mely lehetőségek közül szeretnénk választani. Ez általában 2-3 termék és azt akarjuk eldönteni, hogy melyiket válasszuk. Keresési kifejezések: “A Nike XY és az Adidas YX összehasonlítása”
A cél hogy letegyük a voksunkat és megtörténjen az elhatározás.
Keresési szándék – az összehasonlítás
Ez egy érdekes helyzet, és általában akkor úszik be a képbe, ha egyik márka sem végzett jó munkát, és nem győzték meg a vásárlót, hogy nálunk vásároljon, tehát az előző fázisokra nem készítettek meggyőző tartalmakat. Ilyenkor a vásárló még fut egy kört, hogy hol találja meg a legolcsóbban az általa kiválasztott terméket. Természetesen van egy árérzékeny csoport is, aki mindenképpen elvégzi az árösszehasonlítást. Keresési kifejezés: “Nike XY futócipő árak”
Keresési szándék – a vásárlás
Ez egy viszonylag egyértelmű szándék, amikor minden akadály elhárult és kinyílik a pénztárca. Ha márkaként jó munkát végeztünk, akkor a keresési kifejezés ezt tükrözni is fogja, például ”Nike XY vásárlás lótifuti futóbolt” vagy egy direkt keresést eredményez a lótifuti futóbolt oldalán ahol egy direkt vásárlásként jelenik meg.
Ha nem végeztünk megfelelő munkát a korábbi fázisokban, akkor a keresés “Nike XY futócipő vásárlás”-ra módosul és a vásárló jó eséllyel akár egy másik szolgáltatót választva vásárolja meg a futócipőjét.
Hogyan befolyásoljuk a keresési szándékot?
Nem az a cél hogy befolyásoljuk azt, hanem, hogy megfelelő tartalmakat állítsunk elő a vásárlói kérdések megválaszolására és segítsük a vásárlót a döntéshozásban. A szándék megcélzása segít minket, hogy olyan tartalmakat készítsünk, amely hasznos és értékes a felhasználó számára, mely építi a márkánk iránti bizalmat és hosszú távra elkötelezi a vásárlót. Ne felejtsük el, hogy a futócipők elhasználódnak, és amikor ez megtörténik, szeretnénk ha a vásárló visszatérne és újra nálunk vásárolna. A keresőoptimalizálás segíti a fenti tartalmak keresőkifejezéshez optimalizálását így több felhasználót tudunk elérni a tartalmainkkal.
Mi alapján válasszunk SEO ügynökséget vagy szakembert
Az igazság az, hogy a jó SEO szaki rendelkezik átfogó marketing ismeretekkel, ismeri a fizetett csatornák működését, azok előnyeit vagy összefüggését az organikus csatornákkal. Jó analitikai érzékkel és tudással rendelkezik, emellett pedig programoz, érti a webes folyamatokat és pontosan tisztában van a különböző webes technológiák működésével. A keresőoptimalizálás során számos területet kell lefedni. Egy hagyományos web technológiai tudással rendelkező szakember nem fog tudni megfelelően érvényesülni egy JavaScript keretrendszerben épült weboldal esetében, mert más technológia, más szakértelmet kíván. Ugyanez igaz arra, hogy nem fog tudni megfelelően kommunikálni a fejlesztőkkel az, aki maga nem érti a programozás alapelveit és fogalma sem lehet milyen mozgástere van egy JavaScript keretrendszer esetében.
Én több mint 20 éve foglalkozom keresőoptimalizálással, melynek nagy részét brit piacon töltöttem. Sok SEO szakember van akikkel együtt dolgoztam és azt kell mondjam, hogy országtól függetlenül nagyon nagy a szórás képességek tekintetében a szakemberek között. Mielőtt egy SEO ügynökség mellett letesszük a voksunkat, érdemes tájékozódni, körbekérdezni a szakemberrel kapcsolatban. Kezdeményezz egy beszélgetést és kérdezz tőle, melyekből kiderülhet számodra, hogy milyen szakértelme is van, hogy kommunikál és milyen a személyisége. Elvégre együtt fogtok dolgozni és nem is rövid távon.
Nagyon fontos, hogy a keresőoptimalizáláshoz úgy lássunk hozzá, hogy a tartalom előállítása lebegjen a szemünk előtt. Ez azért is fontos, mert a keresőoptimalizálás egyik fontos célja, hogy az előállított tartalmat optimalizáljuk a megfelelő kulcsszavakhoz vagy kulcsszó csoportokhoz.
A felhasználói szándék, felhasználói utak ismerete nagyon fontos a kulcsszavak és topikok összefüggésében, ezért úgy válasszatok SEO szakembert vagy ügynökséget, hogy meggyőződtök arról milyen tartalmakat állít elő a partner, milyen publikációkkal rendelkezik és hogy igenis van szerzett gyakorlata tartalommarketingben is. Amennyiben ezzel nem rendelkezik, érdemes megtuni, hogy kival/kikkel dolgozik együtt ezen a területen, mert az előállított tartalom minősége kritikus fontosságú lesz az együttműködés során.
Tehát a választás nagyban függ attól, hogy milyen probléma megoldására keresünk partnert, de érdemes olyannal együtt dolgozni akinek a keresőoptimalizálás alapjain túl mutatnak a referenciái és rendelkezik olyan képességekkel, amelyek hosszzútávon segítik céged fejlődését.
A keresőoptimalizálás folyamata
A keresőoptimalizálás egy folyamat. Nem egy egyszeri beavatkozás, mert rendszerint az csak kidobott pénz. Természetesen akadnak helyzetek, amikor nem szükséges folyamatos díjat fizetni a keresőoptimalizálásért, például néhány oldalas informális weboldalak esetén, ahol a tartalom statikus és szinte sosem változik. Itt viszont nem is az ügyfélszerzés a célja a weboldalnak, inkább a jelenlét. A keresőoptimalizálás hosszútávú folyamat, mert a keresőmotoroknak időre van szüksége a változtatások feltérképezéséhez, és azok adatbázisba mentéséhez. Ebből fakad, hogy egyes változtatások a weboldalon csak hetekkel, hónapokkal az élesítés útán kerülnek regisztrálásra a keresőmotork adatbázisaiban. Ezért is fontos a feladatok fontossági sorrendjének szakértő megállapítása, hogy a leghatékonyabban tudjuk a feladatokat menedzselni.
Az audit
Első lépésként a SEO szakember elemzi a weboldalt a rendelkezésre álló eszközökkel. Ezek természetesen saját szoftverek, de hozzáférést is kell kapnia különböző analitikai eszközökhöz, Google Analytics vagy Google Search Console-hoz. Ezek alapján és a szoftverek segítségével pontos képet kaphatunk a weboldal jelenlegi állapotáról, amelyeket összehasonlítunk a versenytársak állapotával és a piaci elhelyezkedésével a weboldalnak a konkurenciához képest. Az SEO audit általában egy dokumentáció, melyet számtalan formában lehet prezentálni, de a lényege, hogy érthetően felsorolja a weboldal technikai problémáit, azok megoldásait és egy pontos útmutatót adjon az elvégzendő feladatok listájáról, fontossági sorrendben.
A SEO stratégia
A keresőoptimalizálás sikerének alapja a megfelelő stratégia kialakítása. A SEO stratégia figyelembe veszi a jelenleg használt marketing eszközöket, azok SEO-ra gyakorolt hatásait és összefüggésbe helyezi azokat. A lényeg, hogy ha már van egy létező irány, marketing stratégia, akkor a keresőoptimalizálás tökéletesen adaptálható legyen. A stratégia lényege, hogy egy pontos tervet biztosítson mindkét félnek, ezzel is egyértelművé téve a végrehajtandó feladatokat és a kivitelezés erőforrás igényét.
Az implementáció
Megfelelő projekt menedzsment nélkül a legjobb stratégia is kudarcra van ítélve. Ezért nagyon fontos, hogy az egyes feladatok végrehajtása menedzselve legyen, a felelős emberek legyenek megnevezve, és a kommunikációs vonalak legyenek kiépítve.
Mérések és riportok
A keresőoptimalizálás egyik legtöbbet kritizált része a mérhetősége. Ez abból fakad, hogy a legtöbb specialista szereti ledobni magáról a teljesítmény mérés felelősségét, hiszen mennyivel kényelmesebb azt mondani, hogy a keresőoptimalizálás nem mérhető pontosan, mint hogy vállaljuk a felelősséget azért a munkáért, amit elvégzünk.
A keresőoptimalizálás pontosan mérhető. A mérés alatt nem a kulcsszó pozíciók javulását értem, sőt. Ha kizárólag a kulcsszópozíció javítása a cél, akkor elkövetjük ezt a hibát, hogy olyan technikákra kényszerítjük a SEO szakembert, amelyek hosszú távon ártanak a weboldalunknak. Ugyanez a probléma a sikerdíjas keresőoptimalizálással is. Ha a siker díja ahhoz van kötve hogy a kulcsszó az első pozícióban szerepeljek akkor a SEO szaki mindent el fog követni annak érdekében, figyelmen kívül hagyva azt, hogy az milyen hatással van az oldal hosszútávú teljesítményére. Rengeteg ilyen weboldalt kellett már kijavítanom karrierem során és sokszor hónapokra, akár évekre elveszíthetik a bevételeik nagy részét ezek az oldalak.
A keresőoptimalizálás igenis mérhető. Könnyedén tudjuk mérni az organikus forgalomból érkező konverziók számát, az organikus forgalom növekedését, a tartalmaink fogyasztásának tendenciáit, melyek mind remek mérési pontok a keresőoptimalizálás nyomon követésére. Egy felkészült szakember könnyen értelmezhető riportokat készít a mérési eredményekről, melyet megosztva mindkét félnek egyértelmű kimutatása lesz az eredmények alakulásáról.
Mi a Contentlabornál már az elején azzal kezdjük, hogy pontos mérési tervet készítünk ügyfeleinknek, amiben meghatározzuk a KPI-okat, melyek az üzleti célok teljesítéséhez vannak kötve. Ezután meghatározzuk azokat a metrikákat, amelyek a KPI-ok teljesülését mutatják és minderről egy jól dokumentált mérési tervet adunk át. Így mindenki pontosan látja a teljesítmény alakulását a folyamat során.
Tartalommarketing a keresőoptimalizálásban
Mi köze van a tartalommarketingnek a keresőoptimalizáláshoz? Nagyon is sok. Régen elegendő volt masszív mennyiségű linket építeni egy weboldalhoz, hogy jól szerepeljen. Ez mára teljesen megváltozott. A Google keresője rengeteget fejlődött machine learning van a robotok mögött így már sokkal nehezebb félrevezetni a robotokat, mint régen és elképesztő sebességgel tanulnak a hatalmas adathalmazból, amivel a Google rendelkezik. Mostanra a tartalmak és a linkek minősége került az előtérbe, így sokkal több figyelmet kell arra fordítanunk, hogy mit és milyen minőségben publikálunk. Felértékelődött a szerepe a tartalomnak és nem a mennyiségnek, hanem a minőségnek.
A megfelelő helyen és időben publikált tartalom, amely a megfelelő keresési szándékot célozza meg, vezeti a látogatót a felhasználói úton keresztül a konverzióig így téve még hatékonyabbá a SEO stratégiát. A keresőoptimalizálás kéz a kézben jár a tartalommarketinggel és minél ötletesebb kampányokat készítünk, annál jobban mérhetővé válnak a felhasználói szegmensek. Ezzel lényegében biztosíthatjuk az adatmennyiséget, amivel egyre hatékonyabban tudjuk célozni a felhasználókat.
Mi a Contentlabornál mindig a tartalmat helyezzük előtérbe és rövid, illetve hosszútávú kampányokban gondolkodunk. Ezzel biztosítani tudjuk a gyors eredményt, ugyanakkor folyamatosan optimalizáljuk weboldalad a hosszútávú célok eléréséhez.
Ha érdekel bővebben mit értünk tartalommarketing allatt és hogyan állunk neki egy tartalommarketing kampánynak, ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben róla!
Konklúzió
Először is szeretném megköszönni, hogy végigolvastad a bejegyzést. Szép munka, nem egy rövid olvasmány. A keresőoptimalizálás egy stratégia sport, aminek a hatékonysága megkérdőjelezhetetlen. Természetesen, mint mindent a SEO-t is lehet rosszul csinálni és eredménytelenül, de ezért nem a keresőoptimalizálás a hibás, hanem az azt végző “szakember”.
Megfelelő stratégia mentén a rendelkezésre álló büdzséből, lényegesen nagyobb forgalmat lehet kihozni, mint fizetett hirdetésekkel. Ugyanakkor azt ne felejtsük el, hogy a keresőoptimalizálás során végrehajtott változtatások relaizálásához időre van szükség, és a legjobb tartalmat is el kell juttatni a célközönséghez. Ezért is fontos egy integrált digitális stratégia mentén tervezni a büdzsét és a marketing tevékenységeket. Egy csatorna önmagában nem elegendő a mai világban, pusztán azért, mert a felhasználói szokások gyökeresen megváltoztak, és a multicsatornás fogyasztás jellemzi a felhasználókat, így biztosan ott kell lenni több platformon is.
Ez nem jelenti azt, hogy vagyonokkal kell rendelkeznünk már az indulásnál, de mindenképpen érdemes jól megtervezni a büdzsé elosztását és ez még jobban érvényes a kezdő vállalkozásokra, ahol a költés pontos menedzselése még fontosabb.
Mi a Contentlabornál egy SEO kampány során is megvizsgáljuk, hogy milyen egyéb csatornákat lenne érdemes beilleszteni a marketing mixbe, hogy még eredményesebb legyen a marketing. Erre minden esetben javaslatot is teszünk. Pontos adataink vannak arról, hogy mennyivel hatékonyabbak az integrált kampányok, mindamellett, hogy a költségük nem növekszik számottevően. Szeretünk okosan tervezni és erre büszkék is vagyunk. 🙂
A keresőoptimalizálás fontos eleme kell hogy legyen a digitális stratégiának és vétek lenne kihagyni egy ilyen jól konvertáló csatornát a marketing mixből. Amennyiben kérdésed merülne fel a keresőoptimalizálással kapcsolatban vagy SEO tanácsadásra lenne szükséged, keress minket bizalommal!