Mi az a CRM rendszer?

A CRM az ügyfélkapcsolat-kezelés rövidítése. Ez egy olyan technológia, amelyet arra használnak, hogy megismerjék, kezeljék és javítsák a vállalat kapcsolatait és kommunikációját az ügyfelekkel a vásárlói út különböző szakaszaiban. A CRM olyan megközelítést tesz lehetővé, amely segíti vállalkozásodat, hogy többet tudj meg meglévő és potenciális ügyfeleidről.

A CRM szoftver egy olyan rendszer, amelyet arra terveztek, hogy összegyűjtse, rögzítse és kezelje az ügyfelekkel a vásárlói út különböző szakaszaiban folytatott interakciókból származó adatokat. A fogyasztói adatbázis konszolidált vizuális formáját bocsátja a vállalati csapatok rendelkezésére. Így mindenki könnyen értelmezheti és frissítheti az adatokat a jobb döntéshozatal érdekében.

 

Hogyan működik a CRM rendszer

A CRM szoftver segít megismerni és kategorizálni ügyfeleidet azok válaszai, online viselkedése, vagy a kapcsolattartókkal történő kommunikációja alapján. A vásárlókkal történő kapcsolatteremtés első lépése, mikor az ügyfeled interakcióba lép a márkáddal annak bármely felületén, lehet ez egy weboldal, egy hírlevél, de bármilyen marketing kampány is. A CRM rendszereket összehangolják az offline eszközökkel is, így a napi vásárlói tevékenységek egy üzlet esetében is hozzáadhatók a rendszer adatbázisához, ami így egy teljes képet ad a vásárlók és a márkád közötti kapcsolatról.

Az értékesítés, a marketing és az ügyfélszolgálat későbbi interakciói ezzel az ügyféllel a további megszerzett információkhoz vezetnek, illetve azon alapulnak. Pontosan tudni fogod, hogy a felhasználók milyen problémák megoldására használják vagy szándékoznak használni a termékeidet, ki kivel és mit kommunikált. Ezután képes leszel arra, hogy pontosabb üzeneteket közvetíts a felhasználók felé, amely magasabb konverziós arányhoz és elégedettebb ügyfelekhez vezet.

Ahogy telik az idő és a rendszerben található adatok gyűlnek, egyre több és jobb minőségű adat fog a rendelkezésedre állni, majd ezeket az adatokat felhasználva finomhangolni tudod a kampányaidat, így azok még sikeresebbek lesznek és magasabb konverziós aránnyal fognak rendelkezni

 

Hogyan segíthet a CRM rendszer a vállalatod növekedésében

Sok cég még mindig exceleket használ az adatok rögzítésére, menedzselésére és karbantartására. A manuális táblázatok hátránya, hogy rengeteg hibalehetőséget teremt, nehezen automatizálhatóak az adatbeviteli, adattisztítási vagy módosítási feladatok, arról nem is beszélve, hogy mindez rengeteg időt vesz igénybe.

A CRM rendszerekkel automatizálni tudod a napi feladatokat, szabályokat hozhatsz létre, amely alapján a rendszer automatikusan csoportosítja a vásárlóidat, vagy éppen emberi erőforrást spórolhatsz meg azáltal, hogy automatizálod a Sales vagy marketing csapatod munkájának egy részét. Mindennek eredményeképpen könnyebben és hatékonyabban tudsz kommunikálni az ügyfeleiddel, amely növeli az ügyfélelégedettséget és a bevételeidet. 

 

Hatékonyabb ügyfélszolgálat

Akár hiszed akár nem az ügyfélszolgálat az egyik legfontosabb eleme a szolgáltatásodnak. Az online térben mindenki arctalan és amikor kérdések, kérések merülnek fel, vagy problémába ütközik az ügyfeled, akkor az ügyfélszolgálaton múlik hogyan távozik az ügyfeled és hogy milyen véleménnyel lesz a márkádról. 

A CRM rendszer segíti és támogatja az ügyfélszolgálatot, tehermentesíti őket és automatizálja az ismétlődő feladatokat, ami elősegíti az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák hatékonyabb működését. 

 

Átlátható riportok a CRM rendszerben

A CRM rendszerek egyik előnye, hogy a bejövő adatok egy adatbázisban gyűlnek össze és a rendszer összeköti ezeket az adatpontokat. Ebből kifolyólag a rendszerben tárolt adatokból pontos kimutatásokat tudunk készíteni, amelyek segítik az üzleti döntéshozatalt. Ezek a riportok a vállalat különböző szintjein dolgozók részére teljes mértékben személyre szabhatók, ami azt jelenti, hogy a szervezeten belül mindenki azt a riportot látja, ami a saját szintjén a leghatékonyabban támogatja a munkáját és segíti a napi döntéshozásban.

Ugyanakkor ezek a riportok arra is alkalmasak, hogy a céges folyamatok egyes szereplőinek mérje a hatékonyságát. 

 

Vegyünk egy példát: 

“Vállalatod mobiltelefonok értékesítésével foglalkozik, amelynek van online és offline lába is. A rendszerbe bekerülő információk alapján nem csak az ügyfél kommunikáció minden egyes lépése, vagy a marketing kampányok hatékonysága mérhető, de az értékesítésben résztvevő sales-es kollégákhoz is pontos eladási értéket tudsz rendelni és támogatni tudod a gyengébb értékesítőket, míg jutalmazni az erősebbeket. Mindezt napi szinten riportokon kimutatva. 



Csökkenti a felesleges költségeket

A legtöbb CRM lehetővé teszi, hogy az értékesítésben, marketingben és ügyfélszolgálaton dolgozó csapattagok azonnal frissítsék az információkat menet közben, hogy az egész szervezet használhassa őket valós időben. Az ehhez hasonló funkciók megakadályozzák, hogy az adatok elvesszenek vagy rosszul rögzítsék őket, ami félrevezető információkhoz és téves döntésekhez vezet. 

 

Növeli a marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat általános teljesítményét

A CRM lehetővé teszi, hogy a vállalkozás értékesítési, marketing csapata, ügyfélszolgálata és más csapatai egységes rendszerben rögzítse az ügyfél információkat. Így az egyes csoportok más csapatok megállapításaiból értesülnek egy-egy ügyfélről, felhasználják az információkat, és adott esetben frissítik azokat. Ez lehetővé teszi, hogy az egyes csapatok a rendelkezésre álló adatok alapján igazítsák a stratégiájukat a változások tükrében. Ez egyfajta dinamikus döntéshozatalt idéz elő, mely segíti céged a változások lekövetésében. 

 

Melyik CRM rendszert használjam?

Ez egy nehéz kérdés, mert rengeteg van a piacon. Egy néhány fős kisvállalkozásnak aligha érdemes beruházni egy drága megoldásba, hacsak nem bonyolít nagy ügyfélforgalmat, mert így a platform befektetési értékét megspórolhatja a munkaerőn.

Mi személy szerint a Salesforce rendszerét használjuk, egyrészt mert saját cégünk is foglalkozik Salesforce integrációval, melyet nem csak kiválóan ismerünk, de fejlesztjük is a rendszert, másrészt pedig mert a piacon található CRM rendszerek közül a legfejlettebb. 

Könnyen kezelhető intuitív felületét bárki könnyen megtanulhatja kezelni és rengeteg felhasználási módja van. Emellett a rendszer számos általunk és mindenki által használt szotverekkel és platformokkal is összeköthető nbatív módon, így ez nagyban megkönnyíti a rendszere integrálását a meglévő vállalati környezetbe. 

Ha szeretnél többet megtudni a CRM rendszerek működéséről, vagy szeretnéd látni a Salesforce rendszerét működés közben, keress minket bizalommal elérhetőségeink bármelyikén!


Gyakori Kérdések

1Mi az a CRM?
A CRM rendszer egy olyan ügyfélmenedzsment rendszer, amely segít rendszerezni a marketing és sales kampányokból beérkező ügyfélinformációt, csoportosítja az ügyfeleket és rendszerezi az ügyfelekkel történő kommunikációt. A CRM rendszer ugyanakkor segíti automatizálni az ismétlődő feladatokat, hatékonyabb kommunikációt biztosít márkád és az ügyfeleid között, mely javítja márkád megítélését és optimalizálja a bevételeid.
2Létezik ingyenes CRM rendszer?
Sok platform biztosítja az ingyenes belépést ez nincs másképp a CRM-ek között sem. Ellenben a minőség mindig pénzbe kerül és a céged megítélését, ügyfélkezelését és optimalizálását nem akarod ingyenes szoftverre bízni. A legtöbb szoftvert ki tudod próbálni elkötelezettség nélkül, így érdemes néhányat összehasonlitani mielőtt letennéd a voksod bármelyik mellett.

Lépj velünk kapcsolatba

Kérdéseid vannak? Szeretnél többet megtudni a fentiekről vagy bármely szolgátatásunkkal kapcsolatban?