Az Instagram marketing olyan online marketing tevékenység, amelynek célja a márka vagy termék promóciója és értékesítése az Instagram nevű közösségi média platformon keresztül. Az Instagram marketing lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megszólítsák célközönségüket, növeljék az ismertségüket, építsék a márkahűséget és növeljék az értékesítést.

Az Instagram hirdetés egy vállalkozás termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíti, különböző kreatív képi, illetve videós tartalom segítségével. A posztok többféle módon is megjelenhetnek, például Instagram feedben, történetekben vagy mindkettőben. Tartalmazhatnak képeket vagy videót szöveggel, és a vállalat által kiválasztott weboldalra mutató linkkel együtt. 

Az Instagramon való hirdetés előnye, hogy a Facebook felhasználók által megadott adatokat használja fel, így a hirdetések egy jól célzott közönséghez juthatnak el. (A Facebook, az Instagram anyavállalata).

 

Mi az az Instagram marketing?

Az Instagram marketing által, különböző hirdetéseket adhatsz fel, amelyeket színesíthetsz fotóval, videóval, és futtathatod őket a normál görgetős feedben vagy a “Stories” funkcióban is.

Nem sokkal azután, hogy a Facebook 2013-ban megvásárolta az Instagramot, a platform elkezdett hirdetéseket kínálni bizonyos vállalkozásoknak. 2015-ben aztán mindenki számára megnyitotta hirdetési szolgáltatásait.

Mivel a Facebook rengeteg adattal rendelkezik a felhasználóiról, így lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy marketing kampányaikat célzottan állítsák össze. Új hirdetés létrehozásakor életkor, régió, valamint lakhely, és érdeklődési kör szerint is szűrhetünk. 

Az Instagramon való hirdetés más médiumokhoz képest is viszonylag olcsó, és a kampány a költségvetéshez igazítható. 

 

Az Instagramon való hirdetés előnyei

 

Az Instagram hirdetés számos potenciális előnnyel jár:

  • Növeli az oldal követőinek számát: az Instagram hirdetések futtatása segíthet növelni oldalad követőinek számát azáltal, hogy könnyebben felfedezhetővé teszi vállalkozásodat. 
  • Könnyen kommunikálhatsz a követőiddel: az Instagram jó módja lehet a követőkkel való kommunikációra. Különböző típusú Instagram hirdetéseket használhatsz arra, hogy tudasd az emberekkel az új termékeket, új szolgáltatásokat vagy bármilyen jelentős változást, amit a márkáddal kapcsolatban teszel.
  • Olcsó hirdetési lehetőség: az Instagramon való hirdetés segítségével viszonylag kedvező áron hirdethetsz.
  • Okos célzás: az intelligens célzással konkrét vásárlói csoportokat célozhatsz meg. Hatékony lehet, ha van egy konkrét célközönséged, akiket érdekelhet egy termék vagy szolgáltatás.

 

Az instagram hirdetés típusai

  • Képi hirdetés: általában egy termékről készült jó minőségű fotóból áll, amely a felhasználó hírfolyamában jelenik meg.
  • Stories hirdetés: az Instagram elfogadta a Snapchat által népszerűvé tett funkciót, a Stories-t, vagyis a mindennapi élet rövid, fotókon vagy videókon megosztott részleteit, amelyek 24 óra elteltével eltűnnek. A platform ezt reklámfelületként nyitotta meg.
  • Videós hirdetés: világosabb betekintést nyújt, hogyan működik a termék vagy szolgáltatás.
  • Carousel hirdetés: ezek a hirdetések egy sor képet és videót jelenítenek meg.
  • Collection hirdetés: amikor ez a hirdetés megjelenik, a termék márkájára mutató link közvetlenül az oldalak alá van beágyazva.
  • Explore hirdetés: ezek a hirdetések az “Instagram felfedezés” fül alatt jelennek meg, ahol a felhasználók tartalma és fiókjai a felhasználó szokásai alapján jelennek meg.
  • IGTV hirdetés: ez a fajta Instagram hirdetés akkor jelenik meg, amikor a felhasználó rákattint az IGTV (Instagram TV) funkcióra, hogy megnézzen egy IGTV-videót.
  • Shopping hirdetés: az Instagram felhasználót közvetlenül a termékek és szolgáltatások oldalára irányítja az Instagram alkalmazás katalógusán belül, ahol a termékek és szolgáltatások megrendelhetők, amint rákattintanak.
  • Reels hirdetés: a Reels hasonlóan a TikTok videókhoz, rövid videós tartalmakat oszt meg, amelyeken keresztül már hirdetni is lehet.