Google Ads (korábban Google AdWords) egy online hirdetési platform, amelyet a Google fejlesztett ki. A Google Ads lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy megjelenítsék hirdetéseiket a Google keresőjében, valamint a Google Display hálózat több ezer webhelyén és alkalmazásában. A hirdetések megjelenítését a felhasználók keresési szavaik és érdeklődési körük alapján célozza meg a Google.
A Google Ads hatékony módja annak, hogy a vállalkozásod weboldalára irányítsa a minőségi forgalmat, vagyis a megfelelő ügyfeleket, akik olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek, mint amilyeneket Te kínálsz. A Google hirdetésekkel növelheted weboldalad forgalmát, több telefonhívást kaphatsz, és az üzletedben tett látogatások számát is emelheted.
Lehetővé teszi, hogy jól időzített hirdetéseket hozz létre és ossz meg a célközönséged körében. Ennek eredményeképpen vállalkozásod abban a pillanatban jelenik meg a keresőmotorok találati oldalán (SERP), amikor a vásárlók a Google keresőn vagy a Google Térképen keresztül a Te termékedhez és szolgáltatásodhoz hasonlókat keresnek. Így akkor éred el a célközönségedet, amikor van értelme, hogy rábukkanjanak a hirdetésedre.
Idővel a Google Ads abban is segít, hogy elemezd és javítsd ezeket a hirdetéseket, hogy még több embert érj el, így vállalkozásod elérheti az összes fizetett kampány célját.
Hogyan működik a Google Ads?
A keresési hirdetéseknél (Search) az a cél, hogy hirdetésedet a Google, a lehető legmagasabb keresési találati pozíciókban helyezze el, miközben a lehető legjobban kiszolgálja a felhasználók keresési szándékát. A Display hirdetések esetében pedig az a cél, hogy a felhasználók érdeklődési körét összekapcsolja a hirdetésekkel, amelyek iránt érdeklődhetnek.
Egyszerűen fogalmazva a Google Ads-ben a hirdetők kulcsszavakra licitálnak, hogy esélyük legyen hirdetéseik elhelyezésére a találati oldalakon vagy más weboldalakon.
Hirdetési árverés mindig akkor történik, amikor egy felhasználó keres valamit a Google keresőben, vagy meglátogat egy weboldalt a szélesebb hálózatban. A Google minden aukciónál kiszámítja az aukcióban szereplő hirdetések rangját, amely meghatározza, hogy a felhasználók egyáltalán látják-e a hirdetésedet.
Jelenleg hat tényező határozza meg a helyezést:
- A maximális licit,
- A hirdetés minősége és a céloldal tapasztalata,
- A hirdetési rangsornak magasabbnak kell lennie a küszöbértékeknél,
- Versenyképesség,
- Felhasználói keresési kontextus (például eszköz, hely, napszak és keresési szándék),
- A hirdetési formátumok és kiterjesztések várható hatása.
Ezután a hirdetéseid megjelenhetnek a keresési találatok tetején, ha a hirdetéseid rangja elég magas. Jelenleg négy hirdetési hely áll rendelkezésre a találatok tetején. A keresési találati oldalak alján pedig további hirdetési helyek állnak rendelkezésre.
A hirdetések magasabb rangsorolásának egyik legfontosabb eleme a hirdetések minőségének optimalizálása. Figyelheted a “Quality Score” nevű mérőszámot, amely a korábbi teljesítményből származó hirdetésminőségi mérőszámok kombinációja.
A “Minőségi pontszám” egy 1-től 10-ig terjedő skálán van, és meghatározza, hogy mennyire relevánsak a hirdetéseid. A Google nem használja magát a minőségi pontszámot egy aktív hirdetés árverés során, aminek megértése elengedhetetlen. Ehelyett azonban segít optimalizálni a hirdetések általános minőségét.
Google Ads hirdetés típusok
A platform számos online hirdetési lehetőséget kínál.
Íme azok a Google termékek, amelyen hirdetéseket helyezhetsz el:
- Google Search
- Gmail
- Google Shopping
- Google Térképek
- YouTube
- Google Discovery
Vagyis attól függően, hogy milyen stílusú tartalmat készítesz, megtalálhatod a tökéletes platformot a hirdetésre, amely megfelel a kampányod igényeinek. Emellett a különböző hirdetések sokfélesége a tartalomterjesztési stratégiában is segíthetnek, hogy hirdetéseid mindig naprakészek legyenek.