Az e-mail marketing magában foglalja az e-mailek marketing célú felhasználását az érdeklődők, és ügyfelek számára. Ez az értékes taktika számos célra használható, többek között a konverzió ösztönzésére, a termékek népszerűsítésére, illetve a márka iránti érdeklődés és hűség felkeltésére.
Bár az e-mail messze nem újdonság, szinte minden iparág számára kulcsfontosságú stratégiai csatorna, és az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy az embereket vásárlókká alakítsuk át.
Az e-mail marketing előnyei
A marketing tartalmú e-mailek több célt is betölthetnek a vállalat, vagy szervezet számára.
Fő előnyeik közé tartoznak:
- Termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése
- A márkáddal való elköteleződés kialakítása
- A weboldaladra irányuló forgalom ösztönzése
- A potenciális ügyfelekből, vásárlókká alakítás
- Az egyszeri vásárlók hűséges rajongókká alakítása
Mivel egy e-mail közvetlen beszélgetés az ügyfelekkel, előnyei vannak a marketingkommunikáció más formáival szemben. Az emberek nagyobb valószínűséggel látnak egy e-mailt, mint egy közösségi média posztot, amely nem feltétlenül jelenik meg a leendő ügyfelek és követők hírfolyamában. Emellett ehetővé teszik, hogy különböző, célzott üzenetet küldj a feliratkozók egyéni kívánságai és igényei alapján.
Az e-mail marketing célja
Az e-mail marketing fő célja az, hogy elnyerje a potenciális ügyfeleid bizalmát, így elősegítve, hogy később tényleges ügyfelek legyenek. Továbbá hatékony eszköz lehet a meglévő ügyfelek újbóli vásárlásra ösztönzésére is.
Az e-mail listára feliratkozókat rendszeresen értesítheted az újdonságokról, legyen szó egy új termék bejelentésekről, akciókról, különleges ajánlatokról vagy eseményekről. Az igazán érdeklődő feliratkozók örömmel fogadják ezeket a híreket, így az e-mail marketing ideális eszköz arra, hogy aktivizáld a közönségedet.
Az e-mail marketing típusai
1. Általános hírlevél
Az egyik legelterjedtebb és legnépszerűbb e-mail marketing kampány, az általános hírlevél. Egy hírlevéllel hasznos ismereteket és eszközöket adhatsz a feliratkozóknak. Fontos, hogy értéket küldj a feliratkozók postaládájába; ennek érdekében pedig magával ragadó tartalmakat, -beleértve a hogyan-topikokat és az új szolgáltatásokról/termékekről szóló bejelentéseket- ajánlott készítened.
2. Tranzakciós e-mail
Valószínűleg az email marketing egyik legkevésbé elbűvölő, de leghatékonyabb formája; a tranzakciós e-maileket azért küldik, hogy megkönnyítsenek egy várható tranzakciót a feladó és a címzett között. A tranzakció kontextusa változó; lehet üdvözlő e-mail, megerősítő e-mail, vagy akár egy kosárelhagyási e-mail is. A tranzakciós e-mail célja, hogy tájékoztassa az ügyfelet az éppen elvégzett műveletről.
3. Promóciós e-mailek
A promóciós e-mail nagyszerű módja annak, hogy az értékesítést, a feliratkozást és a vásárlást ösztönözd. Olyan ajánlatokat tartalmaznak, amelyek egy új termék vagy szolgáltatás megvásárlására csábítják és ösztönzik a leendő ügyfeleket. A promóciós e-mailek segítségével az elkötelezett feliratkozókat exkluzív ajánlatokkal jutalmazhatod. A tranzakciós e-mailekkel ellentétben, amelyek az ügyfeleket a megrendelésükről vagy a számla információkról tájékoztatják, a promóciós e-mailek jellemzően azt a célt szolgálják, hogy az előfizetőkből ügyfeleket alakítsanak ki.
4. Célzott e-mailek
Az e-mail marketing stratégia során gyakran használt forma, amikor a célzott üzenetet egy meglévő ügyfélnek küldjük az elkötelezettség, a hűség és az elégedettség növelése érdekében. Segít abban, hogy az ügyfelek újra és újra visszatérjenek. Ha van némi tapasztalatod az e-mail marketing kampányokban, fontold meg a célzott hírleveleket! Segítségével nyitva tarthatod a kommunikációs csatornákat a meglévő ügyfelekkel.
Az e-mail marketing új utat ad a szervezeteknek, hogy kreatívabbá tegyék a kommunikációjukat, és fejlesszék az ügyfélmegtartási stratégiájukat. Az e-mail marketing különböző típusainak használata lehetővé teszi, hogy számos módon megcélozd leendő, illetve állandó ügyfeleidet.
Az e-mail marketing lépései
- Építsd fel a levelezőlistádat!
- Határozd meg az e-mailek célját!
- Szegmentáld a közönségedet!
- Teremts értéket a tartalmaiddal!
- Optimalizáld a kampányaidat!