+36 70 228 5240

hello@contentlabor.hu

Tartalommarketing icon

Tartalommarketing

Tartalommarketing stratégi aés tartalom előállítás

Web és üzleti analízis ikon

Web és üzleti analitika

Weboldlakteljesítményének mérése az üzleti célok tükrében

keresőoptimalizálás - SEO

Keresőoptimalizálás

Weboldalak optimalizálása a Google keresőjéhez

Adatvizualizáció

Mért adatok vizualizálása, riportok készítése

ÖSSZES SZOLGÁLTATÁS

A helyi keresőoptimalizálás egy külön egységet alkot a keresőoptimalizáláson belül és a lényege röviden, hogy vállalkozásod megtalálható legyen helyhez kötött online kereséskor a Google találati listájában. 

Lássunk néhány példát ezekre a keresésekre:

  • Orvosi rendelő a közelben
  • Asztalos budapest 11. kerületében
  • Pékség Miskolcon

Amint látjátok a helyi keresőoptimalizálásnál azokra fókuszálunk, akik valamilyen szolgáltatást biztosítanak és tevékenységük helyhez kötött, tehát fiziki üzlettel rendelkeznek. Természetesen a felhasználási terület ettől bővebb, mert a local SEO-t lehet alkalmazni kizárólag online tevékenységek esetében is, de ebben az esetben is a lokáció lesz a fő motívum a kulcsszó stratégia kialakításánál.

Miután a témakör nagyon szerteágazó, ezért szeretnék ennek egy cikksorozatot dedikálni, mert annyira sok lehetőség rejlik benne, és rendkívül hasznos a kisvállalkozások számára is, nem csak azoknak akik országos bolthálózattal rendelkeznek.

 

Miért fontos a helyi keresőoptimalizálás?

Néhány adat, amelyet érdemes megnézni a Google által készített viselkedéskutatásból. Ezeket ide kattintva tudod letölteni és elolvasni, angolul.

A lényeg röviden:

  • 50%-a azoknak akik helyi szolgáltatásokra kerestek a telefonjukon, egy napon belül meglátogattak egy helyi üzletet
  • 50%-a a mobil kereséseknek konkrét címekre keresnek ahol a számukra érdekes szolgáltatást biztosítók találhatók
  • 78%-a  helyi kereséseknek mobiltelefonon végződik konkrét offline vásárlással 
  • 18%-a a mobilkereséseknek végződik eladással egy napon belül

A fenti számok is azt mutatják, hogy szemben az általános keresésekkel a helyi keresések lényegesen nagyobb számban vezetnek konkrét eladáshoz, konverzióhoz. Ennek az oka is egyszerű. Amikor egy helyi szolgáltatásra keresünk online, valószínüleg a probléma végső megoldását keressük és lényegesen közelebb állunk a vásárlási fázishoz, mint amikor csak feltérképezzünk a lehetőségeinket.

Ehhez fontos tudni, hogy mely fázisokon megy keresztül egy potenciális vásárló, mielőtt leteszi a voksát egy termék vagy szolgáltatás mellett.

Ezek a következők:
  • Feltérképezés – ez az amikor megfogalmazódik egy probléma, amit meg szeretnénk oldani, de nincs információnk a megoldásra. Ilyen lehet amikor egy nyílászárónk elromlott. Ilyen kulcsszavakra keresünk például: “nyílászáró  javítás”
  • Megfontolás – itt már kicsit konkrétabbak vagyunk, elolvastunk néhány cikket, vagy öüsszehasonlítottunk néhány szolgáltatót akit találtunk, viszont finomítjuk a keresést. Például: “ablak javítás kiszállással” itt már belekalkuláljuk, hogy olyan szolgáltatót keressünk, aki kiszáll és benne rejlik a költségvonzata is, itt már összehasonlítjuk a kiszállási díjakat is fejben legalább
  • Kiválasztás – ebben a fázisban már pontosan tudjuk milyen a kínálat, összavetjük az árakat, kiszállási díjakat és a szolgáltatóra leadott véleményeket. Keresési kifejezésünk tükrözni fogja a pontos elképzelésünket, például: “ablak javítás miskolcon ingyenes kiszállással”

Ezen a három fázison megyünk általában keresztül, mielőtt döntést hozunk és amint látjátok a keresési kifejezések között szerepel a lokáció mint szűrési feltétel. Itt jön képbe a helyi SEO amikor a szolgáltatásunkat egy bizonyos helyszínhez optimalizáljuk és arra a területre fókuszáljuk az energiánkat. 

Ez nem jelenti azt, hogy teljesen elengedjük az általános kulcsszavunkat, általában ezt egy erre dedikált oldalon visszük végbe a weboldalunkon kihasználva olyan eszközöket mint a Google térkép vagy a Google Cégem.

 

Kinek előnyös a helyi keresőoptimalizálás és miért?

Szinte nincs olyan eset amikor a helyi SEO ne lenne hasznos befektetés, de nyilván akadnak olyan helyzetek, amikor ez a típusú optimalizáció, nem élvez elsőbbséget. Ennek ellnére érdemes befektetni az időt és energiát a megfelelően optimalizált lokális megjelenésre. A lenti négy példán kersztül szeretnénk bemutatni, hogyan is lehet hasznos a helyi SEO vállalkozásod számára.

Helyi szolgáltatók, vállalkozások

Gondoljunk csak magunkra, amikor egy csőtörés kellős közepén vagyunk. Mit teszünk ilyenkor. Azonnal egy elérhetőséget keresünk, általában a Google-ön és rákeresünk a hozzánk legközelebbi szakemberre, aki lehetőleg 0-24-ben szolgáltat, mert egy vészhelyzet kellős közepén vagyunk és olyan valakit keresünk, aki a lehető leggyorsabban ki tud érkezni. 

Csak hogy ne legyen ennyire extrém a példa, mikor szakembert keresünk tudjuk előre, hogy a kiszállási díj egyenes arányban növekszik a szakember távolságával, igy olyat szeretnénk találni, aki a közelben szolgáltat.

A megfelelő helyi optimalizálással szó szerint felkerülhet a vállalkozásod a térképre ahonnan egy kattintással hívhatják is a telefonszámodat, így fontos, hogy ezek a helyi vállalkozások megjelenjenek a helyi keresések között.

 

Orvosok

A helyzet nem sokban különbözik, amikor fáj valami. Nem szeretnénk keresztül utazni a városon ha egy kellemetlenséggel küzdünk, ezért a lakóhelyünkhöz közeli orvosi rendelőt keressük fel. Itt számos egyéb tényező is közrejátszik, mint például a korábbi páciensek véleménye az adott szakemberről vagy rendelőről. Itt már lényegesen nagyobb a súlya a visszajelzéseknek, elvégre a probléma is sokkal személyesebb és alég kellemetlen tud lenni, ha valami balul sül el a kezelés során

A helyi keresőoptimalizálásnak számos előnye van egy ilyen esetben. A keresés után máris láthatóvá válnak a lehetőségek az orvos telefonszámával együtt és amint lebeszéltük az időpontot telefonon, már kattinthatunk is a gombra, hogy a térképen navigáljon is minket a navigáció a célállomásra. Hasznos funkciók, amelyek akkor működnek zökkenőmentesen, ha azok összehangoltan, optimalizáltan együttműködnek.

 

Éttermek vendéglátóhelyek

Azt lehet mondani, hogy a legnagyobb előnyt ezek a vállalkozás típusok kovácsolhatják a helyi SEO-val. Pusztán azért, mert az ilyen típusú keresések sokszor spontán keresések, menet közben, telfonról történnek és szinte mindig tudjuk hol szeretnénk vendéglátóhelyet keresni, sőt ez az elsőszámú szempont a kiválasztásnál.Emellett fontos szerep jut a Google térképnek, mert nem csak keressük, de szeretnénk oda is találni a helyszínre minél előbb. A fogyasztói visszajelzések szintén megjelennek itt, így előre tudhatjuk, mire számítsunk és ez fontos szerepet is játszik a választásnál. Ilyen helyzetben többnyire impulzus dőntést hozunk, mely során gyors döntés születik, elvégre éhesek vagyunk, így előnyben részesítjük azokat a szolgáltatókat, akik optimalizálnak a helyi keresésekhez és elöl jelennek meg a listákban, pusztán azért, mert nincs annyi időnk a keresésre, kutatásra mint egyéb, nyugodtabb körülmények között.

Nem beszélve a turizmusról. A turisták nem ismervény a környezetüket a térképen kezdik a keresést, így azokra a találatokra szűkítik a választásukat, amelyek megjelennek a találati listában, méghozzá előkelő helyen.Amely vendéglátóhely ezt figyelmen kívül hagyja, az sok potenciális vendégtől esik el. 

 

Online szolgáltatások meghatározott kiszállítási területtel

Nem csak a fizikai üzlettel rendelkezők számára fontos a helyi SEO. Azoknak az online vállalkozásoknak is hazsnos, amelyek egy bizonyos lokáció közelében szolgáltatnak, vagy az irodájuk közeléből várnak ügyfeleket. Ilyen esetben a szolgáltatási célterületet is be lehet pontosan lőni, ami hasznos lehet egy bizonyos kiszállítási terület esetében. Ha például online áruházunk csak egy bizonyos sugarú körben szállít ki termékeket, akkor nem érdemes a marketing tevékenységünket országosan gyakorolni, így a helyi SEO kapóra jön és pontosan behatárolja szolgáltatásunk helyszínét. 

Amint láthatjátok a helyi SEO sokféle vállalkozás életét tudja megkönnyíteni és remek alkalmat ad a webes megjelenés bővítésére, szinesítésére. Nagyon fontos, hogy hiába van fizikai üzletünk a potenciális vásárlóink legnagyobb része online kezdi meg a keresést, ahonnan nekünk, üzlettulajdonosknak kell beterelnünk a vásárlókat az üzletünkbe, amire a helyi SEO kiváló eszkoztárral rendelkezik és viszonylag alacsony ráfordítással komoly eredményeket érhetünk el az ügyfélszám növelése érdekében.