Hallottál már róla, hogy a Google Cégem, mostantól Google Cégprofil lett? Ismerd meg, hogyan kezelheted a Google cégprofilodat, a Google keresőből és a Google Térkép alkalmazásból!

A Google az elmúlt hetekben bejelentette, hogy a Google Cégem új neve Google cégprofil lesz. Az átnevezés bejelentése néhány új funkcióval is járt. De vajon mit jelent ez annak a több millió cégtulajdonosnak, márkának és marketingesnek, akik a Google Cégem fiókot használják helyi keresőoptimaizáláshoz az online megjelenésük támogatására?

 

A Google Cégem megújulása

A keresőből történő üzleti profil adatok szerkesztésének lehetősége már több hónapja létezik, de mostantól közvetlenül a keresőből is elvégezheted az ellenőrzést vagy megoldhatod az Google cégprofiloddal kapcsolatos egyéb problémákat.

Ehhez nincs más dolgod, csak keress rá a céged nevére a Google-on vagy a Google Térkép alkalmazásban, és megjelenik a lehetőség, hogy ellenőrizd üzleti profilodat vagy megoldd a profiloddal kapcsolatos egyéb problémákat, például a felfüggesztést.

 

Google cégem – üzleti profil kezelése a keresőből, és a Térképekről

A keresésből vagy a Térképekről is szerkesztheted azokat az információkat, amelyeket az emberek látnak, amikor rákeresnek a vállalkozásodra. Például hozászólásokat hozhatsz létre, és válaszolhatsz az értékelésekre.

A következő hónapokban minden vállalkozás, amely üzleti profilt hoz létre a Google-on, közvetlenül a Google keresőben és a Térképeken is befejezheti a beállításokat. Azt is láthatod majd, hogy profilod nyilvánosan látható-e.

Most, hogy átvettük az alapokat, beszéljünk a Google cégprofil használatának néhány SEO-előnyéről, valamint arról, hogy miként szerkesztheted adataidat a Google keresőben és a Térképeken!

 

Miért ajánlott a Google Cégem használata a SEO-hoz?

Az egyik legjobb SEO-stratégia, amelyet bármelyik jogosult helyi vállalkozás használhat a Google-on való jobb helyezéshez és az ügyfelek megszerzéséhez, az a Google cégprofil igénylése és optimalizálása.

A Google üzleti profil igénylése azonban csak az első lépés – optimalizálni, gyakran ellenőrizni és frissíteni kell üzleti profilodat az új információkkal, hogy naprakész legyen.

 

A Google cégprofilod naprakészen tartása fontos a sikerhez. Az Ipsos Research szerint egy aktualizált Google üzleti profil:

  • 2,7x nagyobb valószínűséggel tekintik jó hírűnek.
  • 7x több kattintást kap.
  • 70%-kal nagyobb valószínűséggel vonzza a helyi látogatókat.
  • 50%-kal nagyobb valószínűséggel vezet vásárláshoz.

 

Sok vállalkozás nem tudja, hogy a Google, illetve bármely felhasználó módosíthatja üzleti profilt – például a címedet, a nyitvatartási időt, a fényképek feltöltését, az értékeléseket és még sok mást. Ezért fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a Google cégprofilodat, hogy megbizonyosodj arról, hogy nem történt-e helytelen módosítás a profilodon!

 

Mindig kövesd a Google iránymutatásait!

Ha van Google cégprofilod, akkor a Google játszóterén játszol- tehát be kell tartanod a Google irányelveit – ellenkező esetben profilodat fel is függeszthetik.

Végső soron a Google üzleti profilod egy közösségi profil, így nem csak a Tied. Gyakorlatilag bárki hozzájárulhat a Google üzleti profilodhoz, és a Google ösztönzi a felhasználók által generált tartalmakat, például az értékeléseket, kérdéseket és válaszokat.

Fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy a profilodhoz hozzáadható tartalom jogszerű!

 

Google cégprofil kezelése

Ha vállalkozásod több telephellyel rendelkezik, vagy olyan ügynökség vagy, amely több helyszínt kezel, akkor a profilok kezelésének legjobb módja, ha bejelentkezel az Üzleti profilkezelőbe!

 

Google Cégprofil kezelő

Az Üzleti profilkezelő biztosítja a legnagyobb rugalmasságot több profil egy műszerfalon történő kezeléséhez. Ha Te egyetlen telephellyel rendelkező vállalkozást üzemeltetsz, akkor a legegyszerűbben a Google keresőből kezelheted a profilodat!

De hogyan kezelheted a profilodat a Keresésből vagy a Térképekről? Ha bejelentkeztél a Google cégprofil kezeléséhez használt e-mail címeddel, akkor a keresősávba beírhatod a vállalkozásod nevét, és megjelenik a Tudáspanel, valamint a Google cégprofil szerkesztő panelje.

A másik megoldás, hogy a Google keresőből egyszerűen beírod a “my business” szót is, és megjelenik a szerkesztőpanel, valamint a Tudáspanel (viszont ez nem működik a Maps App-ban).

 

Cégprofil szerkesztőpanel

Beszéljünk most néhány dologról, amit a keresőből és a Térképekről szerkeszthetsz! Először is, a keresőből közvetlenül a Tudáspanelről szerkesztheted a Google Cégem üzleti adatait a “Vállalati adatok szerkesztése” linkre kattintva.

 

Google cégprofil - termékek és szeolgáltatások

 

 

Google cégprofil információk szerkesztése

Innen szerkesztheted a Google cégprofilodra vonatkozó alapvető információkat. Módosíthatod a vállalkozásoddal kapcsolatos információkat, például a kategóriáját, a vállalkozás leírását, a nyitva tartás dátumát, az időt és még sok mást:

 

Ha a Tudáspanelen látod az Ügyfeleid frissítési lehetőségeit, akkor közvetlenül a Keresésből hozhatsz létre bejegyzést.

 

Hozz létre egy bejegyzést!

Ahelyett, hogy csak a Tudáspanelből szerkesztenél, a képernyő bal oldalán található szerkesztőpanelről több módosítást is elvégezhetsz. Ha a “Profil szerkesztése” gombra kattintasz, több szerkesztési lehetőséget is találsz.

 

Hogyan optimalizálhatod a Google Cégprofilt?

Innen rengeteg információt szerkeszthetsz – mindezt a Google kereső képernyőjéről!

 

Üzleti információk

Ha az Üzleti információk részre kattintasz, akkor szerkesztheted az alapvető információkat, mint például a Rólunk, Kapcsolat, Helymeghatározás, Órák és egyéb szekciót.

 

Nyitvatartási idő

A Google fogyasztói adatai alapján a helyi üzleteket kereső felhasználók 40%-a szeretné megtalálni a helyi vállalkozások nyitvatartási idejét. Ez azt jelenti, hogy naprakészen kell tartanod az üzleted nyitvatartási idejét – különösen az ünnepnapokon. A nyitvatartási idő frissítése pillanatok alatt módosítható a Google keresőn keresztül.

Az órák kiválasztásakor a részletesebb információkat is frissítheted. Nemcsak a nyitvatartási idődet változtathatod meg (amelynek meg kell felelnie annak, hogy az alkalmazottaid mikor tartózkodnak bent), hanem azt is kiválaszthatod, hogy:

 

  • Nyitvatartás fő nyitvatartási idővel.
  • Nyitvatartás fő nyitvatartási idő nélkül.
  • Ideiglenesen zárva (Megmutatja, hogy a vállalkozásod a jövőben újra kinyit).
  • Véglegesen zárva (Megmutatja, hogy a vállalkozásod már nem létezik).
  • Lehetőséged van további nyitvatartási órák hozzáadására is.

 

Attól függően, hogy milyen típusú üzletet működtetsz, ez egy nagyszerű funkció, amellyel naprakész lehetsz.

 

Google cégprofil - nyitvatartási idő

 

 

 

Termékek

Ha üzletedben vagy vállalkozásodban termékeket árulsz, a termékek hozzáadása a Google cégprofilodhoz nagyszerű módja annak, hogy megmutasd, mit árulsz! (Ne feledd, hogy a kizárólag online működő vállalkozások NEM igényelhetnek Google Cégem profilt!)

 

A termékek listázása rendkívül egyszerű. Csak kattints a “Kezdjük el” gombra, és válaszolj a következő kérdésekre:

  • Termék neve
  • Kategória – Ha még nincs beállítva kategória, akkor létrehozhatsz egyet.
  • Ár vagy ártartomány
  • Termék leírása
  • Fotó

 

Ha minden információt megadtál, csak kattints a Közzététel gombra, és a termék megjelenik a Google cégprofil tudáspanelén.

 

Google cégem - üzleti profil a helyi keresőoptimalizáláshoz

 

 

 

Szolgáltatások

A Szolgáltatások gyakorlatilag úgy működik, mint a Termékek – de a szolgáltatási területhez tartozó vállalkozásoknak (például kertépítők, vízvezeték-szerelők, ezermesterek, tetőfedők, lakatosok stb.) vagy olyan cégeknek szól, amelyek szolgáltatásokat nyújtanak az ügyfeleknek (például ügyvédek, könyvelők, személyi edzők stb.)

A szolgáltatások hozzáadása pofon egyszerű. Látni fogod az elsődleges kategóriádat. Ha még nem látsz néhány szolgáltatást a listában, akkor az “Egyéni szolgáltatás hozzáadása” linkre kattintva létrehozhatsz egy egyéni szolgáltatást.

 

Fényképek hozzáadása

Azok, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, szeretnek képeket látni. A Google szerint a fotókkal rendelkező vállalkozások 42%-kal több útbaigazítás-kérést kapnak.

Ha valódi képeket töltesz fel a cégedről – például az épületéről, a feliratokról, a termékekről, a szolgáltatásokról, a csapattagokról, a cég által végzett tevékenységekről (például önkéntes munka) stb. – akkor sokkal emberibbé teszed a vállalkozásodat.

Az ilyen típusú képek segítik a keresők bevonását. És a Google keresőből, valamint a Térképekről közvetlenül is feltölthetsz képeket!

A Google cégprofilja szuper egyszerűvé teszi a fényképek feltöltését a keresésből. Kattints a “Fényképek hozzáadása” gombra, és húzd a fényképet a számítógépedről a kijelölt részbe, vagy kattints a “Fényképek kiválasztása a feltöltéshez” gombra!

Ha vállalkozásod van, akkor mindig promóciós üzemmódban kell lenned! Kattints a “Promote” gombra, és így rengeteg lehetőséget kapsz, amelyekkel a Google cégprofil funkciói segítségével népszerűsítheted vállalkozásodat. Itt számos lehetőséged van vállalkozásod marketingjére és népszerűsítésére.

Ha a “Teljesítményt” választod, akkor betekintést nyerhetsz abba, hogyan teljesít a Google Cégem fiókod a keresőknél – áttekintést kaphatsz a teljesítményről, a kapott hívások számáról, az üzenetek, foglalások, útbaigazítások és a weboldalra kattintások számáról.

 

Ügyfelek

Az Ügyfelek rész lehetővé teszi, hogy minden eddiginél egyszerűbb módon lépj kapcsolatba az ügyfeleiddel.

Az Ügyfelek szakaszban megtekintheted az ügyfelektől kapott értékeléseket és válaszolhatsz rájuk (ne feledd, hogy 24 órán belül válaszolnod kell!), sőt, még az emberek által feltett kérdésekre is válaszolhatsz a “Kérdések és válaszok” szakaszban.

 

Egyéb szerkesztési funkciók

Ha ez nem lenne elég, még több szerkesztési funkció áll a rendelkezésedre. A legördülő mezőben még több információt szerkeszthetsz, például külső képeket adhatsz hozzá, megtekintheted a híváslistádat, gyorsan és egyszerűen hozzáadhatsz egy új bejegyzést.

Ne feledd, hogy amit látsz, az eltérhet a kategóriától vagy attól függően, hogy milyen funkciókat “kapcsoltál be” a Google cégprofilodban.

Gyorsan naprakészen tarthatod ügyfeleidet, ha részleteket adsz hozzá a listádhoz, ha Google-hirdetésekkel népszerűsíted vállalkozásodat vagy ha olyan részleteket adsz hozzá, amelyek esetleg hiányoznak a Google Cégem profilból.

Ha még nincs bekapcsolva az üzenetküldés, akkor egyszerűen bekapcsolhatod az üzenetküldési funkciót közvetlenül a keresőből vagy a Térképekről, véleményeket kérhetsz egy űrlap megosztásával, és még egyedi e-mailt is kaphatsz!

 

Figyeld a Google üzleti profilod további fejlesztéseit!

A Google által, a Google cégprofilba eszközölt befektetéseknek köszönhetően csak arra számíthatunk, hogy az elkövetkező hónapokban még erőteljesebb funkciókat és fejlesztéseket láthatunk.

Izgalmas idők várnak a helyi vállalkozások számára – és most van itt az ideje, hogy igényeld, ellenőrizd és optimalizáld a Google cégprofilodat!

Share This