Hallottál már róla, hogy a Google Cégem, mostantól Google Cégprofil lett? Ismerd meg, hogyan kezelheted a Google cégprofilodat, a Google keresőből és a Google Térkép alkalmazásból!
A Google az elmúlt hetekben bejelentette, hogy a Google Cégem új neve Google cégprofil lesz. Az átnevezés bejelentése néhány új funkcióval is járt. De vajon mit jelent ez annak a több millió cégtulajdonosnak, márkának és marketingesnek, akik a Google Cégem fiókot használják helyi keresőoptimaizáláshoz az online megjelenésük támogatására?
A keresőből történő üzleti profil adatok szerkesztésének lehetősége már több hónapja létezik, de mostantól közvetlenül a keresőből is elvégezheted az ellenőrzést vagy megoldhatod az Google cégprofiloddal kapcsolatos egyéb problémákat.
Ehhez nincs más dolgod, csak keress rá a céged nevére a Google-on vagy a Google Térkép alkalmazásban, és megjelenik a lehetőség, hogy ellenőrizd üzleti profilodat vagy megoldd a profiloddal kapcsolatos egyéb problémákat, például a felfüggesztést.
A keresésből vagy a Térképekről is szerkesztheted azokat az információkat, amelyeket az emberek látnak, amikor rákeresnek a vállalkozásodra. Például hozászólásokat hozhatsz létre, és válaszolhatsz az értékelésekre.
A következő hónapokban minden vállalkozás, amely üzleti profilt hoz létre a Google-on, közvetlenül a Google keresőben és a Térképeken is befejezheti a beállításokat. Azt is láthatod majd, hogy profilod nyilvánosan látható-e.
Most, hogy átvettük az alapokat, beszéljünk a Google cégprofil használatának néhány SEO-előnyéről, valamint arról, hogy miként szerkesztheted adataidat a Google keresőben és a Térképeken!
Az egyik legjobb SEO-stratégia, amelyet bármelyik jogosult helyi vállalkozás használhat a Google-on való jobb helyezéshez és az ügyfelek megszerzéséhez, az a Google cégprofil igénylése és optimalizálása.
A Google üzleti profil igénylése azonban csak az első lépés – optimalizálni, gyakran ellenőrizni és frissíteni kell üzleti profilodat az új információkkal, hogy naprakész legyen.
A Google cégprofilod naprakészen tartása fontos a sikerhez. Az Ipsos Research szerint egy aktualizált Google üzleti profil:
Sok vállalkozás nem tudja, hogy a Google, illetve bármely felhasználó módosíthatja üzleti profilt – például a címedet, a nyitvatartási időt, a fényképek feltöltését, az értékeléseket és még sok mást. Ezért fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a Google cégprofilodat, hogy megbizonyosodj arról, hogy nem történt-e helytelen módosítás a profilodon!
Ha van Google cégprofilod, akkor a Google játszóterén játszol- tehát be kell tartanod a Google irányelveit – ellenkező esetben profilodat fel is függeszthetik.
Végső soron a Google üzleti profilod egy közösségi profil, így nem csak a Tied. Gyakorlatilag bárki hozzájárulhat a Google üzleti profilodhoz, és a Google ösztönzi a felhasználók által generált tartalmakat, például az értékeléseket, kérdéseket és válaszokat.
Fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy a profilodhoz hozzáadható tartalom jogszerű!
Ha vállalkozásod több telephellyel rendelkezik, vagy olyan ügynökség vagy, amely több helyszínt kezel, akkor a profilok kezelésének legjobb módja, ha bejelentkezel az Üzleti profilkezelőbe!
Az Üzleti profilkezelő biztosítja a legnagyobb rugalmasságot több profil egy műszerfalon történő kezeléséhez. Ha Te egyetlen telephellyel rendelkező vállalkozást üzemeltetsz, akkor a legegyszerűbben a Google keresőből kezelheted a profilodat!
De hogyan kezelheted a profilodat a Keresésből vagy a Térképekről? Ha bejelentkeztél a Google cégprofil kezeléséhez használt e-mail címeddel, akkor a keresősávba beírhatod a vállalkozásod nevét, és megjelenik a Tudáspanel, valamint a Google cégprofil szerkesztő panelje.
A másik megoldás, hogy a Google keresőből egyszerűen beírod a „my business” szót is, és megjelenik a szerkesztőpanel, valamint a Tudáspanel (viszont ez nem működik a Maps App-ban).
Beszéljünk most néhány dologról, amit a keresőből és a Térképekről szerkeszthetsz! Először is, a keresőből közvetlenül a Tudáspanelről szerkesztheted a Google Cégem üzleti adatait a „Vállalati adatok szerkesztése” linkre kattintva.
Innen szerkesztheted a Google cégprofilodra vonatkozó alapvető információkat. Módosíthatod a vállalkozásoddal kapcsolatos információkat, például a kategóriáját, a vállalkozás leírását, a nyitva tartás dátumát, az időt és még sok mást:
Ha a Tudáspanelen látod az Ügyfeleid frissítési lehetőségeit, akkor közvetlenül a Keresésből hozhatsz létre bejegyzést.
Ahelyett, hogy csak a Tudáspanelből szerkesztenél, a képernyő bal oldalán található szerkesztőpanelről több módosítást is elvégezhetsz. Ha a “Profil szerkesztése” gombra kattintasz, több szerkesztési lehetőséget is találsz.
Innen rengeteg információt szerkeszthetsz – mindezt a Google kereső képernyőjéről!
Ha az Üzleti információk részre kattintasz, akkor szerkesztheted az alapvető információkat, mint például a Rólunk, Kapcsolat, Helymeghatározás, Órák és egyéb szekciót.
A Google fogyasztói adatai alapján a helyi üzleteket kereső felhasználók 40%-a szeretné megtalálni a helyi vállalkozások nyitvatartási idejét. Ez azt jelenti, hogy naprakészen kell tartanod az üzleted nyitvatartási idejét – különösen az ünnepnapokon. A nyitvatartási idő frissítése pillanatok alatt módosítható a Google keresőn keresztül.
Az órák kiválasztásakor a részletesebb információkat is frissítheted. Nemcsak a nyitvatartási idődet változtathatod meg (amelynek meg kell felelnie annak, hogy az alkalmazottaid mikor tartózkodnak bent), hanem azt is kiválaszthatod, hogy:
Attól függően, hogy milyen típusú üzletet működtetsz, ez egy nagyszerű funkció, amellyel naprakész lehetsz.
Ha üzletedben vagy vállalkozásodban termékeket árulsz, a termékek hozzáadása a Google cégprofilodhoz nagyszerű módja annak, hogy megmutasd, mit árulsz! (Ne feledd, hogy a kizárólag online működő vállalkozások NEM igényelhetnek Google Cégem profilt!)
A termékek listázása rendkívül egyszerű. Csak kattints a “Kezdjük el” gombra, és válaszolj a következő kérdésekre:
Ha minden információt megadtál, csak kattints a Közzététel gombra, és a termék megjelenik a Google cégprofil tudáspanelén.
A Szolgáltatások gyakorlatilag úgy működik, mint a Termékek – de a szolgáltatási területhez tartozó vállalkozásoknak (például kertépítők, vízvezeték-szerelők, ezermesterek, tetőfedők, lakatosok stb.) vagy olyan cégeknek szól, amelyek szolgáltatásokat nyújtanak az ügyfeleknek (például ügyvédek, könyvelők, személyi edzők stb.)
A szolgáltatások hozzáadása pofon egyszerű. Látni fogod az elsődleges kategóriádat. Ha még nem látsz néhány szolgáltatást a listában, akkor az “Egyéni szolgáltatás hozzáadása” linkre kattintva létrehozhatsz egy egyéni szolgáltatást.
Azok, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, szeretnek képeket látni. A Google szerint a fotókkal rendelkező vállalkozások 42%-kal több útbaigazítás-kérést kapnak.
Ha valódi képeket töltesz fel a cégedről – például az épületéről, a feliratokról, a termékekről, a szolgáltatásokról, a csapattagokról, a cég által végzett tevékenységekről (például önkéntes munka) stb. – akkor sokkal emberibbé teszed a vállalkozásodat.
Az ilyen típusú képek segítik a keresők bevonását. És a Google keresőből, valamint a Térképekről közvetlenül is feltölthetsz képeket!
A Google cégprofilja szuper egyszerűvé teszi a fényképek feltöltését a keresésből. Kattints a “Fényképek hozzáadása” gombra, és húzd a fényképet a számítógépedről a kijelölt részbe, vagy kattints a “Fényképek kiválasztása a feltöltéshez” gombra!
Ha vállalkozásod van, akkor mindig promóciós üzemmódban kell lenned! Kattints a “Promote” gombra, és így rengeteg lehetőséget kapsz, amelyekkel a Google cégprofil funkciói segítségével népszerűsítheted vállalkozásodat. Itt számos lehetőséged van vállalkozásod marketingjére és népszerűsítésére.
Ha a “Teljesítményt” választod, akkor betekintést nyerhetsz abba, hogyan teljesít a Google Cégem fiókod a keresőknél – áttekintést kaphatsz a teljesítményről, a kapott hívások számáról, az üzenetek, foglalások, útbaigazítások és a weboldalra kattintások számáról.
Az Ügyfelek rész lehetővé teszi, hogy minden eddiginél egyszerűbb módon lépj kapcsolatba az ügyfeleiddel.
Az Ügyfelek szakaszban megtekintheted az ügyfelektől kapott értékeléseket és válaszolhatsz rájuk (ne feledd, hogy 24 órán belül válaszolnod kell!), sőt, még az emberek által feltett kérdésekre is válaszolhatsz a “Kérdések és válaszok” szakaszban.
Ha ez nem lenne elég, még több szerkesztési funkció áll a rendelkezésedre. A legördülő mezőben még több információt szerkeszthetsz, például külső képeket adhatsz hozzá, megtekintheted a híváslistádat, gyorsan és egyszerűen hozzáadhatsz egy új bejegyzést.
Ne feledd, hogy amit látsz, az eltérhet a kategóriától vagy attól függően, hogy milyen funkciókat „kapcsoltál be” a Google cégprofilodban.
Gyorsan naprakészen tarthatod ügyfeleidet, ha részleteket adsz hozzá a listádhoz, ha Google-hirdetésekkel népszerűsíted vállalkozásodat vagy ha olyan részleteket adsz hozzá, amelyek esetleg hiányoznak a Google Cégem profilból.
Ha még nincs bekapcsolva az üzenetküldés, akkor egyszerűen bekapcsolhatod az üzenetküldési funkciót közvetlenül a keresőből vagy a Térképekről, véleményeket kérhetsz egy űrlap megosztásával, és még egyedi e-mailt is kaphatsz!
A Google által, a Google cégprofilba eszközölt befektetéseknek köszönhetően csak arra számíthatunk, hogy az elkövetkező hónapokban még erőteljesebb funkciókat és fejlesztéseket láthatunk.
Izgalmas idők várnak a helyi vállalkozások számára – és most van itt az ideje, hogy igényeld, ellenőrizd és optimalizáld a Google cégprofilodat!